neděle 28. června 2020

Kolem kamenných hlav se zrzkou Happy D Denim and Diamonds a s Pierrem DeVries (publikováno 02.03.2016 18:49:00)

Až k Liběchovu se táhne kokořínské pískovcové skalní město. A pod kůži se zadřelo mnoha lidem. Jedním z nich byl i sochař Václav Levý, žil v 19.století, začínal jako kuchař na zámku v Liběchově, sochařství se učil u Myslbeka a v pískovcových skalách vytvořil řadu soch a reliéfů. Asi nejznámější jsou kamenné hlavy nad Želízy.
Vystoupali jsme k nim po modré značce, pak jsme zahnuli na neznačenou pěšinu vedoucí kolem hlav dál k už neopracovaným pískovcovým skalám. A protože byl hezký den vonící předjařím, vyfuněli jsme i do protějšího svahu k jeskyni Klácelka vyzdobené dalšími díly tohoto sochaře.

S sebou jsem tentokrát měla párek. Zrzku Flávas Happy D Denim and Diamonds - je to ta z trojice Flávas přetělených na Fashionistas, když už jsem je vytahala na světlo, chci alespoň každé z trojice přetělených věnovat samostatný článek, ale nebojte se, Boreč s Happy D Bike Date už máte za sebou, zrzka vás provede dnešním výletem, a pak už zbývá jen dredařka Happy D Awards a dám zas s Flávas pokoj. A slibuju, že dredařka bude excelovat také s chlapem (i když se starým známým) a v příběhu z jiného než výletového soudku.
Pánskou část výpravy tvoří nový chlap od Integrity Toys (ano, to už tady dlouho nebylo, je v pořadí dvacátý druhý) - Rule Breaker Pierre DeVries 2007. Je to druhý Pierre v mé sbírce, mám ho od Míši z MMB a připadá mi docela uhrančivý.
Zajímá mě, jestli vám tyhle dva k sobě taky pasují jako mně.

A teď už vzhůru do skal:

(jako vždycky jsou fotky v albu Picasy, po klepnutí na odkaz by se mělo pustit promítání, které můžete zastavit klávesou Esc - pak vidíte přehled všech fotek z alba, pokud si chcete listovat fotkami sami šipkami, stačí stisknout třeba tu šipku)

Komentáře

1 Zmrzlinka | E-mail | Web | 2. března 2016 v 18:53

Pěkné fotečky a krásný výlet

2 Babakat | 2. března 2016 v 19:46

Zase paráda! Závidím! Ty výlety!

3 Nikky | E-mail | Web | 2. března 2016 v 20:24

Péťo, já tam taky chci na výelet a vem namísto panenky Ivču

4 babivera | Web | 2. března 2016 v 21:26

Mooc hezký výlet a opět povedené fotky. Výletníkům se určitě výlet taky moc líbil, je to na nich vlastně vidět.

5 Růža | E-mail | 2. března 2016 v 21:54

Takový výlet bych si taky nechala líbit, udělala jsi parádní fotky. Těm dvěma se tam taky určitě líbilo.

6 Daniela | 2. března 2016 v 22:01

Parádní výlet Výletníci nádherní
Koukala jsem na pana Levého a jeho sochy, zajímavé. Dneska už by omlacovat pískovec neprošlo

7 valentina-panenky | Web | 3. března 2016 v 19:56

[1]: Dík

8 valentina-panenky | Web | 3. března 2016 v 19:57

[2]: Tak vyraž taky Vem psici, nějakou tu Barbuchu a foťák ......

9 valentina-panenky | Web | 3. března 2016 v 19:58

[3]: No vidíš, zrovna to Ivě navrhuju

10 valentina-panenky | Web | 3. března 2016 v 19:59

[4]: Dík To byl tak pěkný den, sluníčko, přesně na chození

11 valentina-panenky | Web | 3. března 2016 v 19:59

[5]: Díky Mně připadají oba tak prima ujetý, každý trochu jinak

12 valentina-panenky | Web | 3. března 2016 v 20:02

[6]: Je to pravda, dneska by byl chudák za vandala. A přitom se na ty jeho kousky chodí lidi dívat už půldruhého století, do kopců kvůli tomu funí. Mně ty jeho sochy připadají jak něco od Olméků

13 Daniela | 4. března 2016 v 8:36

[12]: Olmékové, Toltékové a Aztékové se mi vždycky pletli. Ale asi máš pravdu.

14 valentina-panenky | Web | 4. března 2016 v 14:48

Nj není Indián jako Indián, ale mně se to plete taky. Původně jsem myslela  hlavy z La Venta(potěšilo mě, že jsou fakt Olmécké)
http://blue.utb.edu/paullgj/geog3333/lectures/olmec.html
ale Aztékové měli sochy také zajímavé a jistá podoba se tam najde
https://www.metmuseum.org/toah/hd/azss/hd_azss.htm
a ani Toltékové nezůstali pozadu
http://www.ancient.eu/image/1422/

15 valentina-panenky | Web | 4. března 2016 v 14:53

[13]: Nj není Indián jako Indián, mně se to ale taky plete. Původně jsem myslela hlavy z LaVenta (potěšilo mě, že to byly fakt hlavy vysochané Olméky) ale u Toltéků a Aztéků by se inspirace taky našla

16 Hanneton | 5. března 2016 v 11:53

Ty hlavy, to je fantazie, krásné fotky i panenky.

17 valentina-panenky | Web | 5. března 2016 v 15:17

[16]: Dík Levý byl  zřejmě romantik Ne vážně, je tam moc hezky a ty jeho výtvory se tam moc hodí

18 Mary | E-mail | Web | 5. března 2016 v 19:38

Talentovaný sochár, vybral si veľmi neobvyklé miesto na svoju tvorbu. Krásny zážitok vidieť diela v skalách na živo. Výlet super, bábiky tiež, zladení sú s oblečením dokonale, len mne prídu viac na súrodencov ako na romantický párik. To je môj názor a vkus.

19 ha-misa | 5. března 2016 v 19:47

parádní chlap a parádní procházka. Ty sochy se mi velmi líbí...

20 valentina-panenky | Web | 5. března 2016 v 21:06

[18]: Dík S tím párem máš asi pravdu. Vzniklo to tak, že jsem si u Míši vyzvedávala Pierra a pak jsme hned pokračovali s Honzou na výlet, nabral mě na trase, doma už jsem se nestavila. No a na focení do skal jsem měla s sebou ještě zrzku Flávas, protože jsem té trojce na Fashionistas chtěla udělat každé článek. Oni jsou oba dost výrazní, každý jinak a neměla jsem šanci zkusit předem jak spolu budou vypadat. A při focení a při úpravě fotek mi tak chvíli seděli, chvíli jsem si říkala, že ne, ale fotky mi prostě přišly zajímavé

21 valentina-panenky | Web | 5. března 2016 v 21:08

[19]: Dík Pierre se zabydluje, zatím váhám, jestli mu ty ruce budu ladit do původního odstínu nebo jestli to nechám tak.
Soch je tam ještě povícero, něco jsme už obešli mezi svátky v prosinci, ale na focení to nebylo, světlo skoro žádné.

22 Gábi bunki | 5. března 2016 v 21:44

Péťo, vaše výlety jsou skvělé...pokaždé, když máš nový článek s výletem, si říkám, že tam pojedeme na výlet taky...a na Kokořínsku jsme byli naposled opravdu už dávno...fotky jsou moc hezké a mě jako pár celkem sedí, jen u něj si představuju jako doplněk ještě nějakou supráckou motorku)   

23 valentina-panenky | Web | 5. března 2016 v 22:14

[22]: Dík Myslím, že u hlav by se Tvým klukům určitě líbilo.
S tou motorkou je to dobrý nápad, vytáhnu zas Ducati, jestli tedy na chlapy od IT nebude moc malá

24 ha-misa | 6. března 2016 v 16:30

[21]: myslím, že ty ručičky nakonec přetřeš

25 valentina-panenky | Web | 6. března 2016 v 19:32

[24]: Hmmmmm......     

26 nauriel | 7. března 2016 v 21:14

Další hodně zajímavé místo a hromada krásných fotek. Tenhle krasavec se mi vždycky líbil A nemůžu si pomoct, ale tihla dva mi připadají jako otec s dcerou

27 valentina-panenky | Web | 8. března 2016 v 18:44

[26]: Dík Ne nebude z nich párek, Flávas jsem vzala z domova a pro Pierra jsem se stavovala cestou, takže nebyla šance si je předem prohlédnout spolu. Mary tvrdí, že jsou jak sourozenci, Ty otec s dcerou, prostě bude jiná baba pro Pierra a jiný kluk pro Happynu

28 La Micha | E-mail | Web | 9. března 2016 v 15:31

Moc krásné fotky

29 valentina-panenky | Web | 9. března 2016 v 18:38

[28]: Díky

30 Blanka | E-mail | Web | 8. dubna 2016 v 20:17

Super výlet a ty sochy jsou něco, ty mne fakt dostaly!

Žádné komentáře:

Okomentovat