neděle 6. listopadu 2022

Nebílovy-Bezděz-Hradčanské stěny s Erin Salston


Před pár měsíci dorazila do sbírky Erin Salston Young, Rich and Beautiful. Je to jedna z prvních Erinek vůbec, s tváří Erin 1.0, prostě z těch Erinek co vypadají trošičku jako divoženky. Tahle mi připomíná zpěvačku Janu Kratochvílovou a při pohledu na ni mi naskakuje v hlavě její song V stínu kapradiny spal ... 


Dorazila nahá a (jak mě prodejce upozornil předem) s lehce zažloutlým tělem. Sbalila jsem ji hned na tři letní výlety a všechny byly zajímavé. Mezi druhým a třetím výletem jsem jí zkusila napatlat ten zažloutlý dekolt Akneroxidem a docela to pomohlo. A teď už k výletům:

Nebílovy
V Nebílovech na Plzeňsku stojí zámek, byl hodně zchátralý a postupně se dává dohromady. Představte si ze čtyř stran obestavěný dvůr, ta přední strana  je opravená a ta zadní je zakonzervovaná a na svou opravu ještě čeká. V té opravené části jsme absolvovali prohlídku, zlatý hřeb byl taneční sál s malbami pana Tuvory z 18.století. Ten, kdo někdy navštívil i lovecký zámeček Kozel, tak jeho malby zná, ale taneční sál v Nebílovech je úžasné místo. V albu (odkaz Další fotky zde) jsou fotky z celé prohlídky, tak mrkněte.
V té zadní dosud neopravené části byla výstava panenek. I to byl zážitek - rozbité podlahy, po stěnách zbytky maleb také od Tuvory, možná smíchané s trochou plísně, do toho sbírka klasických panenek, dobového oblečení a kočárků, přišlo mi to dohromady jako lehký bizár, podrobné fotky jsou také v albu.
Za zámkem je zahrada, kde obnovují růžový sad s historickými odrůdami růží a tady  mezi růžemi jsem konečně nafotila i Erinku.

Bezděz
Bezděz je jeden z královských hradů, kam se leze kolmo vzhůru. Nastoupíte dole u zbytků prvního hradního opevnění, a pak už funíte kolem kapliček Křížové cesty a prolézáte zbytky dalších hradeb a nad vámi se tyčí věže Bezdězu. Počasí na ten výšlap jsme měli ideální - 30 ve stínu - takže jsem byla opravdu ráda, že cestou můžu alespoň chvílemi předstírat nějaké to focení a trochu si vydechnout. Ale hrad je monumentální, krásná byla gotická kaple i výhledy do kraje. Ráda čtu detektivky od Vondrušky o fiktivním královském prokurátorovi Oldřichovi z Chlumu, který dohlížel na stavbu právě tohoto hradu a bydlel tu i s ostatními hrdiny této ságy. No při četbě těch knížek mě nějak nikdy nenapadlo představit si, jak se lidi na ten Bezděz dostávali a co všechno museli tahat nahoru na stavbu i na běžný provoz hradu.

Hradčanské stěny
Vydali jsme se naučnou stezkou podél pískovcových Hradčanských stěn na Ralsku. Erin se koukla do lesa, prohlédla si pískovcové balvany, pročetla informační tabule a užívala si toho, že má už zase krk víceméně bez zažloutlého nádechu.

Další fotky zde 

























11 komentářů:

  1. Ta je moc hezká. Opravdu vypadá jako Kratochvílová.
    Výlety vypadají moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, to já ráda přijedu :-) Jinak panenky byly krásné, to je vidět i na fotkách, jenom ta kombinace s tím prostředím (rozbité podlahy, zničené omítky, zbytky těch fresek) vyvolávaly ten bizarní dojem. Ale zážitek to byl :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tá výstava pôsobí naozaj zvláštne v tých priestoroch, ale nič na tom nemení, že bábiky sú krásne.
    Erik si s vami užila krásne výlety.
    Myslím, že túto tváričku mala aj moja úplne prvá IT. Taká zelenooká, hnedovláska Erik v zelenom overale.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík. Ta Erin zní zajímavě, ono těch Erin 1.0 zase tolik nebylo. Zelenooká hnědovláska, to by mohla být Official Welcome Bag Doll Erin Salston 2014, měla i overal, ale růžový. Seznam Erinek 1.0 jsem našla tady, chybí fotka Picture this Erin Salston, ale to byla zrzka s ofinou: http://integritydolls.info/?page_id=4691

      Vymazat
    2. Tak som si to zle pamätala, overal je ružový, ja som ju totiž kúpila nahú, tak sa mi to poplietlo.

      Vymazat
    3. Tak Official Welcome Bag je moc pěkná, to bych brala hned :-) Pak se mi ještě moc líbí Pure Erin - Sněhurka, ale znám ji jen z fotek.

      Vymazat
  4. Milá Petruš, už jsem dlouho nebyla na tvých stránkách. Důchodce co nemá čas - ach jo, to jsem to dopracovala. Tvoje výlety já miluju, tak zkouknu i všechny ostatní. Krásné to máš. Kde pořád bereš ty nádherný panenky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko, úplně Tě chápu, taky poslední dobou všechno jen letmo proletím, nevím, kam se ten čas ztrácí. Ale snad teď kolem Vánoc bude příležitost si mé oblíbené blogy pořádně projít a pokochat se. A panenky už mi pomalu přerůstají přes hlavu, ale jak má člověk odolat? Díky za návštěvu

      Vymazat
  5. Tahle Erin se mi vždycky strašně líbila, navíc ten piercing a ombré vlasy jsou prostě super. A jak se holka hned zabydlela a hurá na cesty.... :-) Z uvedených míst jsem byla akorát na Bezdězu, zrovna dneska se mě dcera ptala, jestli můžeme jet na Housku, tak jsem jí říkala, že jsme tam už byli právě společně s Bezdězem :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každá Erin je bomba, ošklivou neznám :-) Erin 1.0 na mě působí takovým křehkým vílím dojmem. Houska to je zajímavé místo s tou kaplí, průrvou a historkami o jiných dimenzích a o Máchovi :-) Jinak donedávna jsem to netušila, ale stejná parta jako Housku spravuje i renesanční Stránov a tam je taky pěkně :-)

      Vymazat