neděle 28. června 2020

Chceme věřit na víly? (publikováno 10.06.2016 16:58:00)

Sir Arthur Conan Doyle byl nejen lékař, politik, spisovatel, který vymyslel světoznámou postavu detektiva Sherlocka Holmese (ten mimochodem autorovi časem lezl na nervy tak, že se Doyle své duchovní dítko pokusil zavraždit, ale nakonec ustoupil rozzuřeným fanouškům, a rezignovaně Holmese opět oživil), ale byl i znalec spiritismu a okultismu.
V roce 1917 žili ve městě Cottingley poblíž Bradfordu v Anglii sestřenice Elsie Wrightová a Frances Griffithsová (16 a 10 let). Frances se s matkou nedávno přistěhovala z Jižní Afriky, Elsiin otec byl vášnivý fotograf a dívky si fotoaparát občas půjčovaly. Chodily si hrát k potoku na dolní konec zahrady a jednou přišly s tím, že tam nafotily víly. Na fotografických deskách se skutečně objevily vílí postavy. Otec si od začátku myslel, že jde o podvrh nebo spíš o hru, dívky dál tvrdily, že viděly víly. Matka, která na víly také věřila, poskytla fotografie redaktorovi okultnímu časopisu, a pak se dostaly až k Doylovi, který celou historku nadšeně "zbaštil i s chlupama". Víly z Cottingley žily dál svým životem, dívky pořídily ještě jednu sérii fotek s vílami, pak, jak šel čas, se vdaly, měly děti a teprve počátkem 80. let Elsie a Frances prohlásily, že fotografie byly zfalšované pomocí vystřižené víly zkopírované z populární dětské knížky, (i když Frances až do konce svého života tvrdila, že pátá a poslední fotografie je skutečná). Doyle byl rozhodně chytrý a vzdělaný člověk s velkým rozhledem, tak asi na ty víly prostě něco v nás věřit chce. Jestli se chcete podívat na ty původní vílí fotky, tak jsou třeba tady.
Na tuhle historku jsem si vzpomněla, když jsem v Průhonicích ve stráni mezi náprstníky fotila dvě Barbuchy, jednu vílí novinku a jednu starou známou:

Barbie Fairytopia Elina AA na fashionistas těle
Fashionistas 2015 Skipper na těle MadeToMove

Holky mi v rozkvetlé stráni a na břehu rybníka ty víly nějak připomněly.
Na fotkách je dobře vidět rozdíl mezi tělem fashionistas a MTM. Já už osobně preferuju MTM a zajímal by mě váš názor.
Elinu najdete v rozcestníku v albu mezi speciálními tvářemi, šoupla jsem ji hned vedle Dandelion, moc se mi líbí její zelené oči a malba kolem nich.
(jako vždycky jsou fotky v albu Picasy, po klepnutí na odkaz by se mělo pustit promítání, které můžete zastavit klávesou Esc - pak vidíte přehled všech fotek z alba, pokud si chcete listovat fotkami sami šipkami, stačí stisknout třeba tu šipku)

Komentáře

1 Zmrzlinka | E-mail | Web | 10. června 2016 v 17:06

Pěkné

2 Babakat | 10. června 2016 v 17:33

Prima článek i fotky. Jako vždycky!

3 Nikky | E-mail | 10. června 2016 v 17:51

Krásne fotky Peti, tvoje bábiky sa majú, že chodia na výlety, moje môžu sedieť/stáť doma Mne sa na pohyblivosť páči viac MTM jako Fashionistas 2009 na pohľad opačne

4 ľubo | 10. června 2016 v 18:14

Nádherné fotky. Ja mám radšej telo Fashionistas, ale najradšej model muse. Môj sen je mať každú tvár aspoň raz na model muse tele, ale Mattel mi tento sen asi nikdy nesplní. :(

5 Daniela | 10. června 2016 v 18:51

Opět povedený výlet. Moc pěkné fotky.
Na rhododendrony už asi bylo pozdě
Mně se víc líbí MTM, přece jenom se dají napolohovat líp, na fotkách je to jasně vidět.

6 babivera | Web | 10. června 2016 v 19:48

Zajímavé povídání, povedený výlet a moc pěkné fotky.

7 Růža | E-mail | Web | 12. června 2016 v 8:43

V tak krásném prostředí je radost fotit.

8 La Micha | E-mail | Web | 12. června 2016 v 17:59

Hezké fotky

9 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:52

[1]:Dík

10 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:52

[2]: Díky

11 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:53

[3]: Dík S tělama jsem to měla stejně, ale nějak postupně beru MTM i vzhledově na milost. Asi si zvykám

12 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:56

[4]:Díky Tak s tělama to máme úplně opačně Ale já už mám dlouho ideu, že by se Barbuchy daly variantně kupovat na kloubovém (nějakém - pivotal/fashionistas/mtm) i na MM. Za klouby jsem ochotná i připlatit. Ale myslím, že tenhle nápad u Mattelů neprojde.

13 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:57

[5]: Dík, taky už se kloním k MTM. Rododendrony jsme chytli dobře vloni, letos už tam jen pár azalek dokvétalo.

14 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:57

[6]: Díky

15 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:59

[7]: To je pravda, do Průhonic jsem začala chodit, když jsem byla na gymplu, byla už jsem tam snad stokrát a pokaždé je na co se koukat.

16 valentina-panenky | Web | 12. června 2016 v 19:59

[8]: Díky

17 jitacopi | 14. června 2016 v 8:02

Když jsem byla malá, tak jsme koukali na pořad, kde se věnovali nadpřirozenu a přesně tyhle fotky tam také řešili. Sem tam si na ty fotky vzpomenu a jsem moc ráda, že jsi dala ten odkaz. Až budu mít čas, tak si to pořádně prohlédnu.
My určitě věříme na víly a dokonce bych řekla, že se mi panenky samy hýbou ve vitrínce. Tvé fotky jsou krásné a panenkám to mezi kvítky a v přírodě moc sluší.
S Adri jsme si pořídili tu Asiatku MTM a to tělíčko je fakt super. Panenku máme na krbové římse a když jdu okolo, nějak s ní hýbnu a co dovede, to je fakt bezva. Jestli budou u nás prodávat tu opálenou blondýnku, tak té určitě neodolám.

18 ha-misa | 14. června 2016 v 12:35

juj super fotecky i napadity clanecek

19 valentina-panenky | Web | 14. června 2016 v 19:28

[17]: Dík. Já tuhle vílí story viděla v jednom díle z cyklu s Arthurem C Clarkem, jmenovalo se to tuším Záhady světa. Dneska je dost jasné, že je to fotomontáž, ale před sto léty ..... Pěkné bylo, když tam ta paní říkala, že si prostě hrály, a pak když to tolik známých dospělých bralo vážně, tak už si netroufly přiznat jak to bylo.... Ale je to zajímavé psychologicky - píšeme a čteme o vílách knížky, točíme filmy ...

20 valentina-panenky | Web | 14. června 2016 v 19:28

[18]: Díky

21 Blanka | E-mail | Web | 15. června 2016 v 19:31

Parádní víly si vyšli na procházku Však co my víme, je spousta věcí mezi nebem a zemí, které si nedokážeme vysvětlit   

22 valentina-panenky | Web | 15. června 2016 v 22:04

[21]: Dík Tak zrovna ty vílí fotky si už asi všichni vysvětlit dokážou, ale mně se líbilo jednak to, že nikdo neprolistoval holkám knihovničku, takže na tu fotomontáž asi fakt přijít nechtěli, a jednak jak ta paní v sedmdesátých říkala, že ta poslední vílí fotka byla pravá. A zas víme houby a jsou tam vílí vrátka

23 Blanka | E-mail | Web | 16. června 2016 v 9:02

[21]: No páni, tak vyšli, stydím se a opravuji - vyšly!

24 valentina-panenky | Web | 17. června 2016 v 22:04

[23]: Já příště přihodím i víláka

25 baziliska2-barbie | 18. června 2016 v 16:47

Krásný fotky v nádherným prostředí. I když jsou víly z Cottingley asi opravdu jen nádherný a divotvorný podvůdek, je krásný tomu věřit.

26 valentina-panenky | Web | 18. června 2016 v 17:12

[25]: Dík Víly z Cottingley mi ze všech stran připadají jako krásný a zajímavý příběh. A pořád si myslím, že holky si prostě hrály, koneckonců o té autorce knihy s vílími ilustracemi také určitě každý říkal, že má fantazii, a hodnotil to kladně, ne?   

27 Mary | E-mail | Web | 15. září 2016 v 23:47

Tento článok som čítala a pozrela už v júni, kedy vyšiel a veľmi ma vďaka Tebe zaujal. Ja rada pozerám programy typu "Verte, neverte" alebo rôzne nadprirodzené záhady. Víly z Cottingley sú pre mňa novinka, ktorá ma veľmi zaujala, človek by rád uveril, že víly, či podobné tvory existujú.
Elina je krásna víla, Fashionistas Skipper zase sympatická pubertiačka. Obe sú peknučké. Krásne fotky z prírodnej scenérie.
Ja preferujem kvôli estetike Pivotal a MTM je super na pózovanie a vybláznenie sa pri fotení, páči sa mi najviac, keď má zakryté svoje kĺby na kolenách a lakťoch.

Žádné komentáře:

Okomentovat