neděle 28. června 2020

Fashionistas 2015 podruhé a (ne)určování tváří (publikováno 20.12.2015 13:18:00)

V posledním článku o mém celoročním lovu na Fashionistas 2015 jsem psala i o Mbili v sukni, kterou Ľubo okamžitě přeurčil na Goddess. Měl pravdu, Barbuchu jsem přešoupla z galerie Mbili k bohyním a při zdobení lineckého cukroví krémem jsem přemýšlela, jak jsem na tom vlastně s tvářemi a s určováním vůbec. A napadlo mě sepsat tenhle článek plný základních a primitivních pouček (a určitě i školáckých omylů) pro takové chronické amatéry, jako jsem já, ostřílení sběratelé Barbuch prominou :-)
Když jsem začínala zhruba před dvanácti lety s panenkařením, netušila jsem kam všude mě tahle vášeň zavede. Ale netrvalo dlouho a šmejdila jsem po internetu, líbila se mi tahle fotka a támhleta fotka a netušila jsem, jak se panenky na fotkách jmenují natož kde a jak je shánět. Tváře mi připadaly jako dobrý výchozí bod k určování panenek, hodně sběratelů si je podle ní třídí, na flickru existují celé fotostreamy věnované jednotlivým tvářím .... Vrhla jsem se na studium ksichtíků a beznadějně jsem v nich plavala. Časem mě bezvýhradné nadšení pro tváře opustilo, přece jen ke shánění panenek (a hlavně k tomu dovědět se co vlastně sháním) existují i jiné spolehlivější postupy, ale stejně chci mít v panenkách pořádek a vědět, co vlastně mám a co vlastně sháním.

Takže základní a primitivní fakta o určení tváře (nesmějte se, víte, co mi to dalo práce to pobrat?):
Tvář je daná konkrétním výliskem hlavičky z fabriky, nenamalované a nenavlasené, prostě ten kousek plastu, ze kterého ta hlavička jednou bude. Vzadu u krku má vyražený rok, kdy se tahle forma na hlavičku začala u Mattela používat. Takže když dostanete do ruky panenku a nevíte tvář (má obvyklá situace), odhrnete vlasy, kouknete na krk (v mém případě ještě sundáte brýle a zamžouráte) a zjistíte třeba, že Barbie má na krku vyražený rok 2010. Prima. Kouknete na chytré stránky na internetu, já osobně hledám u Katties doll, klepnu na odkaz faces/sculpts a objeví se seznam tváří. Na seznamu tváří zadám hledání roku 2010 (normálně ve stránce pomocí CrlF) a vidím žlutě podbarvené tváře roku 2010:

Protože jde o holku a není to prtě, vyloučím Keny a Chelsea a když zbude odkazů víc (tady zbývá Skipper, Raquelle, GG/Fashionistas closed mouth a Carnaval modified) a já pořád nevím, klepnu na zbylé odkazy, a tam má Kattie ke každé tváři i fotky zástupkyň. A tím je většinou jasno - můžete se chytit takových základností jako otevřená ústa/zavřená ústa, tvar nosu, obličeje atd. Většinou. Určovala jsem si teď pihovatou zrzku z Fashionistas (na krku rok 2010), vyloučila jsem Raquelle, protože Raquelle má pootevřenou pusu, vyloučila jsem modified Carneval (ta má pusu od ucha k uchu) a váhala jsem mezi Skipper 2010 a GG Fashionistas closed mouth, myslím si, že je to ta druhá.

Hodně tváří se jmenuje podle jména své první zástupkyně, a jména Barbuch u Mattela se často opakují, čímž vznikají takové kuriozity, jako že máte panenku z Fashionistas 2015 jménem Summer (jméno od Mattela vyražené na krabici) s tváří Kayla/Lea (rok na krku 2000) a Summer je současně jméno jiné tváře z roku 2003 podle Cali/California Girl, So Excellent Earrings Summer. Prostě Mattel v jistém okamžiku přestal říkat Kayle Kayla, a překřtil ji v tomhle případě na Summer. Pak v tom nemáte mít tak trochu zmatek.

Pokud víte o jakou panenku se jedná a je to sběratelská (mluvím o těch případech, kdy ji nemáte doma a nemůžete se jí kouknout na krk, ale znáte název a zajímá vás o jakou tvář jde, třeba Birthday Wishes 2014), můžete zkusit kouknout se k Mattelům, zadat do vyhledání název Barbuchy, rozkliknout si podrobnosti, a u novějších sběratelských je v popisu rozklikávací odstavec Details a v něm najdete i typ tváře - tady CEO, tedy 1998 Generation Girl (GG)/CEO, jak si zase můžete zpětně ověřit u Kattie. Starší sběratelské Barbuchy a playline tohle u Mattelů bohužel popsané nemají.



A teď odkaz na album deseti nových Fashionistas 2015 a jedné Style z minulého článku s určenými tvářemi, stopro jistá si nejsem u té zrzavé pihatice.

Já nevím, byl vám tenhle článek k něčemu? Ještě mám v záloze určování podle produktů a k čemu to může být sběrateli dobré, ale nechci prudit s nudnými čísly. :-)

Komentáře

1 Daniela | 20. prosince 2015 v 14:34

Tak určovat tváře nebudu. U mě je to hlavně líbí-nelíbí.
Ale článek je prima, zas se člověk něco dozví.

2 ľubo | 20. prosince 2015 v 14:49

Dobre si si ich určila. Len pozor, napríklad Módna Ikona Midge je Steffie, ale je datovaná 2013 a playline Mbili majú 2011 namiesto 2001.:)

3 ľubo | 20. prosince 2015 v 14:54

Čiže zo 14 tvárí 2015 Fashionistas sa Ti podarilo zozbierať 8.:) Ešte sa tam objavili Millie 2013 (to má 6 vysmiatých blond Barbie), Summer 2003 (jedna Teresa), Summer 2011 (jedna brunetka), 1990 Asha, 2011 Mbili a 2014 Kim.

4 Růža | E-mail | 20. prosince 2015 v 14:56

Bezvadný článek. Barbie sice nesbírám, ale přece jich několik mám. Nedávno jsem si koupila od Ivy jednu krásku a zkoušela jsem ji určit. Myslím, že je to Teresa, má na hlavičce rok 1990 a má pootevřená ústa. Možná to Iva měla uvedeno, ale jsem babka sklerotická.

5 ľubo | 20. prosince 2015 v 15:45

[4]: Záleží od toho, ako vyzerala. Môže to byť aj Asha 1990.

6 Růža | 20. prosince 2015 v 18:31

[5]:Až budu mít chvilku, tak ji nafotím a dám na blog. Budu moc ráda, když mi ji pomůžeš určit.

7 Babakat | 20. prosince 2015 v 18:40

Nevím čím to, ale nejsem schopná se přihlásit na blog. Článek je prima, ale já radši nic neurčuju. Postupuji podle líbí - nelíbí a je mi to fuk, kdo je co. Žádný systém, prostě "hromada".

8 Mary | E-mail | Web | 20. prosince 2015 v 20:09

Skvelý a veľmi užitočný článoček pre každého zberateľa bábik Barbie. Ja som tiež v začiatkoch svojho zberateľstva tápala a v detstve som nemala šajnu, že tváre bábik majú aj názvy. Vedela som len, že je Barbie a tá svoje kamošky.
Tohtoročné Fashionistas ponúkli krásne nové tváričky. Už som aj zabudla, že tá hrdzavovlasá pehaňa je GG so zatvorenými ústami. Tento článok je vážne užitočný. Díky.

9 Nikky | E-mail | Web | 20. prosince 2015 v 21:18

[4]: Ľubo na to ide dobre, je to beloška alebo černoška? Ak je to beloška, je to Teresa 1990

10 Nikky | E-mail | Web | 20. prosince 2015 v 21:20

Peti, článok je super Ja som tiež tápala v tých tváričkách, ale už ich viem celkom slušne určiť Len týmto novým Fashionistas neviem názvy, ale tie ani doma nemám a asi preto ma to veľmi netrápi Inak som tiež rada, keď viem, čo mám doma, aká je to tvár a aké telo. Už som tomu za tie 3 roky úplne prepadla

11 Růža | 20. prosince 2015 v 21:41

[9]:Je to běloška, proto si myslím, že je to Teresa.

12 Nikky | E-mail | Web | 20. prosince 2015 v 21:42

[11]: Tak potom to bude Terka

13 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:29

[1]: Dík

14 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:30

[2]: Dík Výjimky snad přežiju když na ně narazím, snad jich nebude tolik.

15 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:40

[3]: Nad tu osmičku už asi moc nepůjdu - maximálně s Mbili Millie byly i u nás, ale moc mě neoslovily, alespoň co jsem viděla, Ashu a asi tu Kim (bílá džínová sukně?) jsem viděla v Norimberku a nechala jsem je v regálu.

16 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:42

[4]:,[6]: Tak ji někdy nafoť, jestli je to Terka tak na ty mám už docela slušnou dokumentaci, alespoň ji vyzkouším .

17 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:46

[7]: Tak to nevím, mně zatím šlape v exploreru i ve chromu.
No jo, já také jedu hlavně líbí/nelíbí, ale pak někde uvidím Barbuchu, říkám si je pěkná, tu bych chtěla, ale když nevím jméno tak netuším po čem se mám dívat .... Tak jsem tváře brala jako dobrý startovací bod při hledání. Dneska už z těch starších chci potkat tak cca dvacítku (vím kterou ) a nespěchám na to a nové už bývají popsané dobře.

18 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:47

[8]: Nz, taky děkuji

19 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:49

[9]: To je pravda, Tereza AA byla co se pamatuju snad jen jedna - Uptown Chic, dlouho jsem ji sháněla, tak mi to utkvělo.

20 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:51

[10]: Dík Vím, že máš postřeh

21 valentina-panenky | Web | 20. prosince 2015 v 23:52

[11]:,[12]: Začínám na ni být opravdu zvědavá

22 valentina-panenky | Web | 21. prosince 2015 v 0:31

[15]: Hm, Kim je asi spíš ta v legínách co vypadají jak od pyžama, v bílé sukni bude ta nová Summer nejspíš. Každopádně ubytovat je neplánuju

23 babivera | Web | 21. prosince 2015 v 8:51

Konečně taky někdo, kdo neuměl určit panenky. Už jsem se snažila, ale snaha byla marná. A proto mám k ruce poradkyni  Nikky (poradí a pomůže) určit původ panenky. Ale tvůj návod je dobrý, budu to zkoušet abych nebyla až tak no ...).

24 ľubo | 21. prosince 2015 v 10:30

[22]: Áno, tá. V 2016 je výrazne tmavšia a má kvietkované šaty, tak tú plánujem.:)

25 valentina-panenky | Web | 21. prosince 2015 v 10:58

[23]: To neumí nikdo na začátku Někdo se to časem naučí a u někoho to přetrvává (jako třeba u mě). Já dám třeba slušný odhad na Kayly, Mackie, Louboutin, i na ty Mbili i když si je občas spletu s Goddesskou, že, Terezy také celkem odhadnu, ale pořád neumím takové ty tváře co mě moc neoslovují, třeba rozdíly mezi Millie a GG prostě nevidím - jedině že mají ten jiný letopočet na krku .

26 valentina-panenky | Web | 21. prosince 2015 v 11:03

[24]: Jsem se koukla na mattel shop a ta je moc pěkná s tím hárem. A překvapila jsem sama sebe, že bych snesla i asi Millie (Powder Pink  DGY57) v tom kudrnatém provedení. A moc se mi líbí Romper (DGY60). Tak uvidím, co se kde objeví

27 jitacopi | 21. prosince 2015 v 13:59

Já bych řekla, když nevíte, jakou tvář panenka má, zeptejte se Ľuba, ten ví všechno.
Když jsem začínala s panenkami Barbie, to jsem pěkně koukala, že existují různé tváře, že se liší, že jsou dokonce sběratelské panenky. Najednou to už nebylo rozlišovaní podle barvy vlasů a líčení a podle toho, zda se mi panenka líbí nebo nelíbí. Teď už základní tváře jakžtakž poznám, ale rozhodně i tak mám stále mezery. Takže si myslím, že každý takový článek je moc fajn.

28 ha-misa | 21. prosince 2015 v 16:59

díky za přehled. šikovný článeček :)

29 valentina-panenky | Web | 21. prosince 2015 v 17:21

[27]: No vždyť píšu, že existují i jiné spolehlivější postupy na určení panenky. Například zeptat se Ľuba

30 valentina-panenky | Web | 21. prosince 2015 v 17:21

[28]: Nz   

31 baziliska2-barbie | 23. prosince 2015 v 12:38

Já ze začátku vůbec netušila vůbec o různých tvářičkách, měla jsem jednu Barbie. Ale ráda hledám až najdu, detektivní práce na internetu mě baví. Jen poslední dobou už nemám tolik času a tak se neidentifikovatelné panenky množí.

32 valentina-panenky | Web | 23. prosince 2015 v 17:22

[31]: To znám, i to když jsem měla jednu dvě Barbuchy, i s tím časem, taky teď všechno doháním o víkendech Teď mám dovču a vysloveně si užívám, že si každý den chvilku šiju (samo že na panenky), kouknu na MMB, fotím si ....

33 nauriel | 24. prosince 2015 v 6:08

Přiznávám, že když jsem poprvé lépe pronikla do světa panenek, tak jsem zírala nad tou variabilotou. V těch starších tvářích hodně plavu, v těch novějších už méně. Nicméně každý takovýhle vzdělávací článek vítám a jsem ráda, že si s nimi dá někdo tolik práce. Děkuji

34 valentina-panenky | Web | 25. prosince 2015 v 22:36

[33]: Nz To je plavu i v novějších, hlavně když jsou to tváře rozesmáté

Žádné komentáře:

Okomentovat