sobota 27. června 2020

Halloween s panenkami (publikováno 03.11.2013 14:41:00)

Halloween se v našich zeměpisných šířkách neslaví moc dlouho. Jsou lidé, co ho opravdu nemusí, někomu může připadat morbidní, ale já ho mám docela ráda. Když jsem si přečetla pár článků o tom, jak se slaví dušičky třeba v takovém Mexiku, přestala jsem si se svou náklonností k vydlabaným dýním, příšerkám a maskám kostlivců připadat divně.

Letos jsme se s kamarádkou Vlaďkou domluvily, že uspořádáme společné Halloweenské focení jejích a mých panenek u ní na zahrádce. A tak jsme na první letošní hodině truhlacího kurzu, kam chodím i se svým mužem Honzou, nařezali javorové prkno a začali jsme vymýšlet dřevěné rakvičky v poměru 1:6 (velikost pro Barbie a Monster High). Když jsem kolegyni z kurzu, která se zajímala, co to vyrábíme, odpověděla, že rakvičky na Halloween, jen obrátila oči v sloup a asi přemýšlela o tom, jestli by mi neudělala dobře návštěva docenta Chocholouška. Vyřezala jsem díly na pásovce, Honza základní tvar rakviček obroubil na formátovací pile (které se já bojím) polodrážkou, a doma jsme rakvičky dolepovali a dobrušovali.
Pak se Vlaďka zmínila, že pomalu chystá a balí věci, a odstartovala tím u mě týden, kdy jsem různě hledala v krabicích se svou sbírkou Barbuch ty kousky, které by se hodily na Halloween, sháněla kostýmy, opravovala kdeco, balila lavičky, rakvičky, připravovala zídku z krabic a došívala čarodějnické klobouky. Ke konci mi připadalo halloweenské úplně všechno snad i bílý plyšový králíček s růžovou mašlí. Počet Barbuch a Kenů připravených k transportu na halloweenskou party se vyšplhal na pěkných 51 kousků a nakonec jsem jela na zahrádku autem se dvěma kufry.
I Vlaďka má ráda Halloween a její sbírka panenek je krásná a rozsáhlá, takže vybalila svých asi tak 70 kousků, Shellinky nepočítám. Počasí bylo na konec října nádherné, ale foukal vítr a pečlivě připravené krabice se kácely všemi směry. Nakonec jsme do nich nasypaly kamení, látku na ně jsme pečlivě přišpendlily, Vlaďka k postavení panenek využívala špejle a já jsem alespoň malý šutr přihodila na každý stojánek. Začínaly jsme v půl druhé a stavbu jsme dokončily někdy kolem třetí, ale zvládly jsme i halloweenský řetěz a dvě pódia pro doprovodné kapely.
A pak už jen cvakaly foťáky, ale bohužel nám předem ani jedné nedocvaklo, že den předtím končil letní čas, takže se stmívá o hodinu dřív. Fotek tedy nebylo tolik, kolik bychom chtěly, ale zážitek byl i tak nádherný.
Po příchodu domů se mi nechtělo všechno zas hned uklidit do krabic, takže jsem Barbuchy a Keny zase rozsadila na skříňce a udělala ty detailní fotky, na které na zahrádce už nezbyl čas. Ani doma teď v listopadu nejsou nejlepší podmínky na focení, ale snad se vám galerie bude líbit i tak:

Vlaďka už na svém blogu fotky z Halloweenu vystavila, ale jestli se chcete podívat na trochu jinou sadu fotek tak tady je:


Komentáře

1 Vlaďka | 3. listopadu 2013 v 21:29

je zajímavé se na stejnou scenérii podívat skrze jiný objektiv :) aˇskvělé fotky jsou i z interiéru :)

2 Mary | Web | 3. listopadu 2013 v 22:00

Páči sa mi, že som si mohla prečítať celkový priebeh vášho spoločného halloweenského fotenia, tak detailne. Máš krásnu zbierku, páčili sa mi typické halloweenské kostými, ktoré mali niektoré na sebe. Všetky fotky som si užila.
Dúfam, že budete v spoločnom fotení aj naďalej pokračovať

3 Blanule | Web | 3. listopadu 2013 v 22:49

Rakvičky a Chocholoušek mne tedy pobavil, to je totiž oblíbená replika mého muže, když se chystám jít více na veřejnost fotit Ale naštěstí má pro můj koníček pochopení, a kdo si hraje, ten přeci nezlobí! Máš opravdu krásnou sbírku a Tangouše Ti tiše závidím

4 Valentina | 3. listopadu 2013 v 23:18

[1]: Je to přesvětlené, ale co můžu chtít v listopadu vevnitř a s bleskem. Ze zahrádky jsem tam dala i ty trochu mázlé, ale copak můžu smazat třeba Mari ?

[2]: Díky, taky doufám, že zas něco provedeme společně. Já se k Tobě chodím kochat už dlouho.

[3]: Díky. Tvůj web jsem neznala, ale co jsem teď nakoukla, máš ho moc pěkný a krásnou sbírku
Jinak Honza to bere celkem smířlivě tak nějak v duchu, že každý máme něco . Ovšem poznámky má taky dobrý - když jsme ty rakve lepili a stahovali je sklíčidlem, tak jsem brblala, že to určitě rupne a Honza s klidem pravil "Tak to prostě budou chudý příšery a budou mít rakve z lepenky, no".

5 Vlaďka | 4. listopadu 2013 v 0:02

[4]: Jj, to se smazat nedá :) ještě mě napadly MM těla, těch já osobně tolik zase nemám, jen jednu krabici

6 Blanule | Web | 4. listopadu 2013 v 0:06

[4]:
Taky měl pravdu, v dnešní době musí holt šetřit i příšerky

7 Honza | Web | 4. listopadu 2013 v 9:16

Rakve nepraskly, takže mají příšerky poctivé dřevěné. Na těch fotkách ovšem není vidět, že víka zapadají naprosto přesně, takže jsem vážně uvažoval o tom, že z kusu drátu vyrobím páčidlo, samozřejmě v poměru 1:6.
Občas se člověk musí pochválit sám ;o}

8 baziliska2-barbie | 4. listopadu 2013 v 10:05

Páni jak už jsem psala u Vlaďky, tohle bylo holky přímo neuvěřitelný mega focení. Prohlížela jsem celé ráno a ještě pořád prohlížím a dlouho budu, ty nádherný panenky. Když si představím tu práci s rozmístěním, obléknutím a potom uklízením, klobouk dolů. Rozhodně tenhle panenkovský Halloween jsem si užila.

9 ľubo | 4. listopadu 2013 v 14:44

Nádherné fotky.:) Veľmi som si ich užil. Na Tvojej zbierke (rovnako ako Vlaďkinej) mám rád tú rôznorodosť a to, že u Teba má každý typ bábiky dvere otvorené a páči sa mi, že bábiky u Teba nepodstupujú drastické premeny.:) Dievčatá máš prekrásne a veľmi pekne si ich obliekla, ale tentoraz ma chytili Kenovia - pohľad na Aragorna, Tangáča a Waltz je neskutočne dychvyrážajúci.:) Veľmi sa mi páči účes Ryana z kapely a opätovne si môžem mlátiť hlavu o stenu, že som si nekúpil toho Fashionistas Sporty, tiež z kapely, ten je dokonalý. Len tak ďalej, veľmi sa teším z toho, že máš blog.:)

10 Valentina | 4. listopadu 2013 v 18:39

[6]: To by ale chtělo zdobné páčidlo 1:6, Cleo je zvyklá na pyramidy, ta nemůže mít jen tak něco ....

[7]: Halloween na chudém hřbitově by mohlo být také dobré téma

[8]: Díky, jsem ráda že fotky dělají radost. Uklizené to bylo hned, rozestavění bylo horší

[9]: Dík, je fajn, že Tě Halloween pobavil, když už tak dlouho bavíš svým blogem Ty mě. Moje sbírka dlouho vypadala jako harém, ale v posledních dvou letech se to alespoň trochu otočilo.

11 Erica | Web | 4. listopadu 2013 v 21:10

Zdravím holky, tak to bylo opravdu mega mega focení, přímo nával před objektivem povedlo se vám to a já si to musím projít ještě jednou, znáte to, jak je něčeho taková spousta, vždycky se při dalším a dalším kouknutí objeví něco nového. Takže to byl určitě skvělý den, co jste si užily s panenkama, čekám, co přijde na Vánoce
Já svůj Halloween dodělala v neděli, na FB mám něco málo, hodím to ještě na blog o miniaturách, ale znovu to budu přefocovat, taky jsem už měla problém se světlem a je to nic moc......

12 Valentina | 4. listopadu 2013 v 23:41

[11]: Dík. Je pravda že víc panenek najednou se mi fotit ještě nepovedlo - bylo to skvělé.
A Halloween u Tebe moc pěkný - původně mě tak zaujal pavoučí dort, že jsem si ani nevšimla zákusků R.I.P
A s tím krbem je to dobrý postup.

13 Peja | E-mail | Web | 5. listopadu 2013 v 9:23

Já patřímk těm, které Halloween moc nemusí. Ale po zkouknutí tvých fotek asi změním stanovisko.
POkud se focení týká - nejsem žádná odbornice. Abych napravila některé své fotografické prohřešky, musela jsem se aspoň trošku naučit Photoshop. Takže mé panenky mají vlastně zásluhu i na mém sbevzdělávání. A pak že koníčky jsou jen pro zábavu ...

14 Valentina | 5. listopadu 2013 v 23:10

[13]: Jasně - co já už se všechno kvůli těm holkám plastovým učila

15 tinka | 7. listopadu 2013 v 20:26

tak už viem kde sa podel tango ken Filipe - originál oblečený a kde ho budem chodiť znovu obdivovať je taký krásny a krehký bolo mi ľúto keď zmizol od nauriel

16 Valentina | 7. listopadu 2013 v 21:46

[15]: Jsem ráda, že se Ti líbí, ale nemám ho od Nauriel, ale od Amisy z MMB. Toho od Nauriel jsem také chodila obdivovat než ho poslala do světa.

Žádné komentáře:

Okomentovat