sobota 27. června 2020

Zebry (publikováno 10.11.2013 20:00:00)

Mnoho sběratelů panenek na své poklady zkouší i šít a plést. Šít ale musíte mít z čeho, takže se doma většinou hromadí látky (a samozřejmě nitě, stužky, knoflíčky, krajky a spousta dalších věcí, které by se někdy mohly hodit).

Nevím jak ostatní, ale já se látky vždycky jednou za čas pokouším roztřídit tu podle barev, tu podle materiálu, ale zatím jsem to vždycky vzdala, protože roztříděné látky zabírají víc místa, jako na potvoru zjistíte, že třeba na béžovou jste vybrali malou krabici, a ta teď, po poslední návštěvě FlexTexu, přetéká, a co si máte počít s látkami se vzorečkem, že. Další možnost, jak se zbavit látek, když už vám přerůstají přes hlavu, je odvléct hromadu zbytků do hrabanky na další srazík panenkářek, ale ani to nic neřeší, protože když to do té hrabanky přidáváte, tak se stejně mrknete, co tam přidali ostatní, a domů nesete co? No přece látky. A spoustu plánů co s nimi podniknete. Tady zas nevím jak ostatní, ale já z toho realizuju tak maximálně čtvrtku a to kdoví jestli. Takže domácí látková hrabárna stejně bobtná a bobtná.
Jednou se takhle ke mně dostaly trikotové plavky se zebřím vzorem ve velikosti snad šestapadesát. A tenkrát jsem si řekla dost - prostě budu šít tak dlouho, až nic nezbude a plavky do posledního zbytečku zmizí ze světa. A když už, tak jsem si určila ještě pár dalších pravidel pro projekt Zebry, jak jsem tomu začala říkat:
  1. Každý model bude mít ušitou nějakou součást ze zebřího trikotu
  2. Každý model bude mít něco upleteného z černé a bílé vlny
  3. Každý model bude mít pokrývku hlavy
  4. Ke každému modelu bude někde placka s obrázkem
Nakonec jsem se vzmohla i na čtyři klobouky, jsou to jedny z mých prvních pokusů o plstění, takže vady na nich určitě najdete. Plavky jsem definitivně zlikvidovala dokončením sedmého modelu, ale již nikdy víc se mi to s žádnou látkou nepodařilo. Ale teď, když jsem uklízela po Halloweenském focení, jsem narazila na zebří modely, oprášila jsem je, oblékla do nich panenky a nafotila je, tak jestli vás zajímá, co všechno se dá ušít z jedněch plavek, můžete se podívat:


modely předvádí

Really Rosy Lea
Edelin
Lilly Pulitzer
StarDoll Space
Shakira
Barbie Basic 1 Mbili
Holiday 2012 Brunette

Komentáře

1 Vlaďka | 10. listopadu 2013 v 20:18

ty modely jsou úžasné, já mám taky ve speciální hromadě celkově zvířecí vzory, miluju je, je to super inspirace, úžasné jsou legínky, i svetřík rolák, a klobouky, no super, to plstíš jehlou? nebo mýdlem? a z čeho proboha jsou ty skvostné placky??       

2 tinka | 10. listopadu 2013 v 21:24

tak to bola makárna ale výsledok sa vydaril

3 valentina-panenky | 10. listopadu 2013 v 21:40

[1]: Dík. Plstím obojím - nejdřív nasucho jehlou, pak horká voda s mýdlem a natvarovat na formě (což jsou vhodné uzávěry od deodorantů, pěn apod ). Dneska už mi to jde přece jen líp, na těch třech je vidět, jak jsou ještě "chlupaté", taky se dá na Florenci koupit asi za 15Kč filc v různých barvách, a z toho se to dělá zas o dost líp.
No a placky jsou podložky pod matice 1cm průměr , na to nalepit kolečko z kůže vyříznuté průbojníkem, do kterého jsou provléknuté nitě na přichycení a na to obtisk z tiskárny taky vyříznutý průbojníkem. Motiv nazmenšovaný z toho, co se najde   
[2]: Dík, makárna to teda byla

4 Vlaďka | 11. listopadu 2013 v 1:10

[3]: úžasný, filcu mám celkem dost, plstění jsem kdysi dělala, ale ne na formě... průbojník je co? super efekt   

5 Vlaďka | 11. listopadu 2013 v 1:13

ještě mě zaujaly ty háčkované šátky a plédy, i u cikánky, to je jakým vzorem?   

6 Honza | Web | 11. listopadu 2013 v 9:32

Průbojník je taková na konci naostřená roura, např.
http://www.uni-max.cz/sada-derovacu-na-kuzi-15-ks/d/ Hodí se na díry do kůže nebo v tomhle případě na výrobu koleček.

7 valentina-panenky | 11. listopadu 2013 v 18:08

[5]: Jmenuje se myslím dírkovaný - rub se plete obrace a v líci vždy jednou splétáš dvě oka a podruhé nahazuješ za každým.

8 Blanule | Web | 11. listopadu 2013 v 19:20

Zebří modely se opravdu povedly, u mne vedou taky legíny, ty nemají chybu!
Černobílé kombinace mám tuze ráda

9 Vlaďka | 11. listopadu 2013 v 20:24

[6]: aha, díky, to jsou jen nástavce do nějakého zařízení? já mám takové kolečko s různými průměry na vyřezávání dírek, ale to jsou menší průměry - otočím si a nastavím, jaký průměr potřebuju...

[7]: jo to je pletený, jo? tak to podle popisu už vím, jaký je to vzor mě to přišlo háčkovaný     

10 Mary | Web | 11. listopadu 2013 v 22:08

Krása, úžasné a očarujúce modely. Klobúk dolu, to musela byť makačka. Najviac sa aj mne páčia zebrové legíny, vlastne celý outfit na Mbili, model na Shakire a Stardollke.
S úschovou látok to veľmi dobre poznám. Doma mám tri veľké kontajnery (pôvodne kontajnery na špinavé prádlo), ktoré mám absolútne napráskané rôznymi látkami.
Tiež sa snažím látky podľa druhov triediť, momentálne sa mi to veľmi nedarí. Je v nich opäť veľký neporiadok.

11 Valentina | Web | 11. listopadu 2013 v 23:10

[8]: Díky. Já normálně mám černobílou moc ráda, ale ke konci šití už mi z ní pomalu hrabalo .
[9]: To máš asi něco chytřejšího, já vezmu prkýnko, na prkýnko dám kůži, přiložím průbojník a praštím do něj kladivem a dírka je hotová
[10]: Díky . Já pořád ještě zkouším krabice ve skříňce, ale už to zas přetéká z jedné do druhé

12 ľubo | 12. listopadu 2013 v 15:34

Nádherné modely, veľmi sa mi páčia.:)

13 Valentina | Web | 12. listopadu 2013 v 20:50

[12]:

14 baziliska2-barbie | 22. listopadu 2013 v 17:31

Úžasný modely. Bílá a černá nádhera.Obdivuju nejen oblečení,ale hlavně ty krásný kloboučky a čepice .   

15 Valentina | Web | 23. listopadu 2013 v 13:25

[14]: Dík. I když ty klobouky prostě mají své mouchy

Žádné komentáře:

Okomentovat