neděle 28. června 2020

Psychedelická sobota (publikováno 09.11.2015 19:06:00)

Když jsem letos sháněla blbinky na Halloween, měla jsem kromě košťat ještě představu nějakých dekorací z dýní. Třeba řetěz nebo tak něco. Jenže všechno, co jsem potkala, bylo moc velké. Nakonec čtyři pididýně vyrobil z papírmaše Honza, dlabaly se vrtačkou a rozhodně vydrží i do dalších let. Jenže co se nestalo pouhý jeden týden od Halloweenu: Zapomněla jsem vrátit do knihovny knížku hororových povídek Černá křídla Cthulhu a začalo mi nabíhat zpozdné. Tak jsem milou knížku vyrazila vrátit v sobotu. A jak tak mířím od tramvaje směrem ke knihovně, praští mě přes oči něco oranžového - na chodníku leží z fólie vyřezaná malinkatá šklebící se dýně, přesně ten styl, který jsem před týdnem chtěla potkat v nějakém papírnictví. Udělám tři kroky a uvidím druhou. Rozhlédnu se kolem a ve vozovce těsně u chodníku se blýská třetí. 
Asi se budete smát, ale mihla se mi hlavou vzpomínka na všechny pohádky typu chamtivý blázen a jasný záporák příběhu vidí na pěšině jeden dukát za druhým, sbírá je jak zběsilý, z dukátů se ovšem po nějakém čase vyklube jen hromada šutrů (takže má houby a v moderní verzi pohádky ho ještě internují v blázinci). Ale samozřejmě jsem to nevydržela a u páté dýně jsem se vrátila a začala jsem je ze země vysbírávat jednu za druhou, pěkných dvacet kousků. A hlavou se mi honily další teorie o výskytu dýní na chodníku:

a) Někdo tady hrál nějakou halloweenskou bojovku a ty dýně jsou značky a když půjdu po dýních tak najdu .... co vlastně? (Neblbni copak ti nestačí ty dýně?)
b) V nějaké hospodě, kterých je tu jak máku, byla halloweenská party a kunčafti roznesli ozdobičky ze salónku a poztráceli je po okolí. (Nojo ale jakto, že tu vydržely týden? Když kolem minimálně obden chodím zrovna já?)
c) Ve stánku na farmářských trzích někdo prodával v pátek tahle dýňata ve slevě, protože mu zbyly, a někdo si koupil pytlík a ten pytlík se roztrhl a ten někdo pak trousil dýni za dýní (ale proč je prodávali v pátek ve slevě když je neprodávali minulý pátek před Halloweenem vůbec, přece bych se všimla, když na trh chodím na oříšky a žampiony PortoBello?)
d) Někdo tady vyhazuje dýně z okna, pěkně po jedné a různě je odnáší vítr a ten dotyčný se moc baví, že nachytal alespoň mě a já tu teď šmejdím po chodníku a sypu dýničky do prázdného pytlíku od papírových kapesníků (nemohl by vyhodit celou hrst najednou? Fakt by mu to něco udělalo?)
e) Je to úplně jinak ....... Jenže jak?

Na rohu jsem přemýšlela, kterým směrem dýňová stopa pokračuje, ale zvítězilo pomyšlení na knihovnu, kde měli za chvíli zavírat. Absolvovala jsem klasické kolečko u jedné přepážky vrátit knihu, u druhé zaplatit zpozdné, u třetí si knihu znovu vypůjčit, protože ji už měsíc ne a ne dočíst, a pak už jsem se vrátila k dýním na chodník. A našla jsem ještě dvě malinko větší. Tohle prostě nevymyslíš.

PS
Nebojte, příště už to bude zase o panenkách.


Komentáře

1 Růža | E-mail | Web | 9. listopadu 2015 v 19:10

Život někdy přináší pěkná překvapení. Dýně schovej a příští rok jako když je najdeš.

2 Nikky | E-mail | Web | 9. listopadu 2015 v 19:11

No Péťo, ty si přímo čarodejka To nevymyslíš, to si trafila Gratulujem k dyňuškám

3 Nikky | E-mail | Web | 9. listopadu 2015 v 19:11

No Péťo, ty si přímo čarodejka To nevymyslíš, to si trafila Gratulujem k dyňuškám

4 zmrzlinka80 | E-mail | Web | 9. listopadu 2015 v 19:23

Pěkné

5 Daniela | 9. listopadu 2015 v 19:27

Super dýničky. Tomu se říká úlovek. Teď jenom jestli se do příštího předvečeru všech svatých
Promění v listí
Ztratí
Najdou
(To je poprvé, co mě napadlo používat smajlíky jako odrážky)

Jediné, co se dá k příběhu podotknout je  Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

6 babivera | Web | 9. listopadu 2015 v 19:39

No já bych je taky nenechala ležet, začala bych sbírat hned. Všechno se může potřebovat. To co při úklidu vyhodím, to za týden určitě budu potřebovat.

7 Mary | E-mail | Web | 9. listopadu 2015 v 21:18

Ja po prečítaní množstvo motivačných kníh Ti napíšem, že sa Tvojom prípade jedná o zákon príťažlivosti. Ty si si želela tekvice a universum, Boh či kozmos Ti ich zaslal. Lebo tak veľmi si si ich želala. Nerieš s akým spôsobom, dôležité je, že ich máš. Podľa mňa ich niekto vytratil z nejakého sáčka, bez toho, aby si to všimol. Skvelý príbeh.

8 Babakat | 10. listopadu 2015 v 10:12

Panenky jsou fajn, ale takovéhle zpestření beru! Dostaneš čekuládu (možná)

9 Daniela | 10. listopadu 2015 v 15:05
10 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:46

[1]: Pečlivě je schovám a doufám, že je za rok zas opravdu najdu   

11 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:46

[3]: Dík Ale já tentokrát nic, žádná zaklínadla typu Dej sem dýni

12 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:47

[4]: Děkuji

13 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:48

[5]: Hele tady někdo čte Lovecrafta Já doufám, že to bude za třetí smajlík

14 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:50

[6]: Však mně to taky moc dlouho netrvalo, než jsem začala se sběrem. A máš pravdu, hodit se může prakticky cokoliv

15 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:53

[7]: Mary, to je úžasná teorie, kdybych já si jen dokázala uvědomit, jak jsem ten kosmos překecala .....

16 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:53

[8]:Dík To je sladké i bez čekulády

17 valentina-panenky | Web | 10. listopadu 2015 v 19:55

[9]: Myslíš, že to mohlo být tou knihou? To mě trochu děsí

18 Hanneton | Web | 12. listopadu 2015 v 17:02

Super článek, náramně jsem se pobavila. Dýně si koupil zlý majitel, ony to cítily a chtěly k hodné majitelce. Tak od něho utekly před tvůj nos.

19 valentina-panenky | Web | 12. listopadu 2015 v 18:38

[18]: Dík. Tak to ty dýně lituju, protože chudinky netuší, jak se budou o příštím Halloweenu protáčet (teda jestli je napřesrok ve svém panenčím binci najdu)   

20 ľubo | 13. listopadu 2015 v 16:43

No, to je úplne super.

21 valentina-panenky | Web | 14. listopadu 2015 v 22:43

[20]: že     

22 nauriel | 15. listopadu 2015 v 10:07

Tak to je dobré Škoda, že jsi je nenašla o týden dřív, ale určitě je využiješ příští rok
Já jsem potkala v Kiku super svítíci řetěz s relativně malýma dýněma, tak akorát pro 12"

23 valentina-panenky | Web | 15. listopadu 2015 v 21:13

[22]: Musím kouknout - v Kiku bývají úžasné věci.

Žádné komentáře:

Okomentovat