neděle 13. června 2021

Konečně na Okoři.

První pokus o výlet na Okoř jsem podnikla kdysi jako studentka. Vyrazili jsme tenkrát na Smíchovské nádraží a u pokladny se dověděli, že vlak tímhle směrem vyráží z dalšího přidruženého nádraží o kousek dál (netuším, jestli na Smícháči ještě existuje, nikdy předtím ani potom jsem odtamtud jet nezkoušela). Když jsme konečně našli příslušné nástupiště na příslušném nádraží, nebyla tam nikde ani noha a po pár minutách obcházení se nám snesl k nohám cár papíru, na kterém se hovořilo o výluce na trati směr Okoř. Tak jsme to vzdali. Další pokus o pár let později už v sobě neměl takový osobitý apel, prostě a prozaicky dorazili jsme k hradu a měli zavřeno. Až teď to konečně vyšlo. S sebou jsem měla Kamilku (Lady Camille, už s námi courala po Průhonicích) a přetěleného upíra Emmetta. Ten teda nejel jako upír, ale jako šerif, protože mi celý výlet zněla v uších známá odrhovačka:

Na Okoř je cesta jako žádná ze sta,
vroubená je stromama.
Když jdu po ní v létě samoten ve světě,
sotva pletu nohama.
Na konci té cesty trnité stojí krčma jako hrad, jako hrad.
Trempi se tam sešli, hladoví a ušlí,
začli sobě notovat.

Na hradě Okoři světla už nehoří,
Bílá paní šla už dávno spát.
Ta měla ve zvyku dle svého budíku
o půlnoci chodit strašívat.
Od těch dob co jsou tam trampové nesmí z hradu pryč.
A tak zatím v podhradí se šerifem dovádí,
on jí sebral od komnaty klíč.

Jednoho dne zrána roznesla se zpráva,
že byl Okoř vykraden.
Nikdo neví dodnes, kdo to tenkrát odnes,
nikdo nebyl dopaden.
Šerif hrál celou noc mariáš s Bílou paní v kostnici.
Místo aby hlídal, zuřivě ji líbal,
dostal z toho zimnici.

Momentálně je fototruhla obsazená - měřím a stříhám na ní látky na projekty z online kurzu šití, takže trvalo měsíc, než jsem ji uklidila a postavila na ní něco jako kostnici. Pokud možno útulnou, aby se tam Bílé paní dobře strašilo. Vím o poznámkách k setnutým hlavám u blogu o přetělování upírů, ale já si tu písničku pro děti o Okoři nevymyslela, tak snad to vydržíte. 


Další fotky zde





14 komentářů:

  1. Písničku samozřejmě znám a tak vím, že jsi v tom nevinně. Na Okoři jsem nikdy nebyla a tak jsem se tam díky Tobě ráda podívala. Musel to být velký hrad. Určitě se tam líbilo Kamilce i Emmettovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem v tom úplně nevinně :-) Když si vzpomenu s jakým nadšením jsme to zpívali na táboře u ohýnku :-D

      Vymazat
  2. Krásná zřícenina.
    Ovšem ta kostnice je neuvěřitelně luxusní a světlé. Kdyby byla v tom sklepě z https://photos.app.goo.gl/myzLbyzjqJuvkevcA, tak si to neumím představit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přece Kamilku nenechám strašit na nějakém hnusném místě, prostě zvenku nenápadně, zevnitř luxus :-)

      Vymazat
  3. Krásny výlet 🥰 to sa môjmu Emmettovi môže akurát nechať zdať vo vitrínke o kĺboch, výlete aj tak krásnej partnerke 🤣

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) Dlouho jsem s přetělením váhala, ale nakonec .... Původní tělo mám schované a vyloupl se z něj docela frajer, asi to není poslední výlet, kam ho táhnu. A o krásné plastové holky u mě nouze není :-)

      Vymazat
  4. Krásný výlet, podařil se, konečně. Pěkné fotky jsi udělala, moc se mi líbí. A jak se k sobě ti dva mají, sluší jim to spolu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, už se mi po výletech opravdu stýskalo, naposledy jsme byli těsně před uzavřením okresů. Dodnes mi přijde, že to bylo zbytečné - vybírali jsme opravdu místa, kde nikoho nepotkáš, po uzávěře jsme se s půlkou Žižkova chodili projít na Vítkov nebo na Kapslovnu - parky, kde byla hlava na hlavě. A když jsme popojeli do dalšího parku, zkoušeli jsme Kunraťák, Hostivař a Modřanskou rokli, tak zase promenáda. No nic.

      Vymazat
  5. Hezké fotky.Líbí se mi ty křesla.

    OdpovědětVymazat
  6. Na Okoři jsem ještě nebyla, je to trochu z ruky. Ale fotky super. A ta komnata a židličky a jak hezky hrají ty karty... 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) Jsem ráda, že na Tebe mé provedení kostnice působí optimisticky. :-)

      Vymazat
  7. Krásny a tajomný Okoř. Vznikli na výletiku i romantické fotky.🙂
    Lady Camila je úžasná Mackie.💓 A Emmett, pretelovanie Mattel upírov je posledné dva roky trend zberateľov na Instagrame. Dobre si urobila, teraz je dokonalý.😍
    Tvoja kostnica je dosť útulná, páčia sa mi kresielka i veľký svietnik s červenými sviečkami.🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík, no z hlediska ortodoxních sběratelů, kteří vyznávají trend mít původní Barbie nebo Kena nejlépe stále v původní krabici, je to asi problém, ale když oni na kloubech tak nádherně ožijí :-) Nejvíc jsem váhala nad Edvardem, ale nakonec šel na kloubíky taky ....

      Vymazat