pondělí 29. června 2020

Domečky v UMPRUM (publikováno 25.03.2018 17:14:00)

Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze pořádá výstavu domečků. K vidění jsou domečky viktoriánské, domečky z přelomu století, ze 30. a 40. let, moderní z let 70., domečky z poctivého dřeva, domečky z papíru v akci interiér za 5 hodin .... A tak jsme vyrazili přes Staromák skorovelikonoční Prahou.
Každý domeček má svou historii, své obyvatele, kterým tvůrkyně a sběratelky v průběhu času vdechly i charaktery a různé příběhy, ty si můžete poslechnout na audio panelu u každé vitríny. Součástí výstavy je i počítačová hra, kde si můžete navrhnout sami interiér (a bylo tam dost plno).
Na výstavě se smí fotit ale nesmí se používat blesk. Proto ty fotky mají daleko k dokonalosti, ale třeba se i tak rádi podíváte. A jestli máte možnost, tak vyražte taky, tahle výstava stojí za vidění.
Já si z výstavy kromě prima zážitku odnesla i to, že s tímhle koníčkem (panenkaření a domečkování) nejste a nikdy jste nebyli sami.
Listování šipkami
Popisky zapnete klepnutím na kolečko s i vpravo nahoře
Když dojedete na poslední fotku, vrátíte se šipkou vlevo nahoře do celého alba.

Komentáře

1 Zmrzlinka | E-mail | Web | 25. března 2018 v 17:18

Moc pěkné

2 Babakat | 25. března 2018 v 17:26

Krásné domečky. Vždycky jsem chtěla mít svůj vlastní domek pro panenky. Kdybych byla šikovná, asi bych si ho uměla i udělat. Ale nejsem.

3 Růža | E-mail | 25. března 2018 v 18:13

To je úžasná výstava. Nikdy jsem jako malá neměla pro panenky ani nábytek, natož domeček. Proto jsem vždy v úžasu, jak krásné domečky lidé umí vyrobit.
Vlastně teď jsem si vzpomněla, měla jsem plastový nábytek, dvě křesílka, lavici a stoleček. Určitě víš jaký.

4 Daniela | 25. března 2018 v 19:21

Nádherné domečky. Mně se líbí víc ty staré s vymáknutými detaily. Ovšem takový ten bílý krabicovitý mi připomněl Poirota.

5 La Micha | E-mail | Web | 25. března 2018 v 20:02

Wau,to je úžasná podívaná   

6 nauriel | E-mail | 25. března 2018 v 21:25

To je prostě sen, všechny ty domečky vymazlené do nejmenšího detailu. Úžasná práce! Do kdy výstava trvá, kdybych se vydala směr Praha? Děkuji

7 babivera | E-mail | 25. března 2018 v 21:52

Tak jsem nakonec prolezla článek 3x, překrásné domečky. Inspirace jak hrom, už jsem i něco okoukala.

8 ha-misa | 25. března 2018 v 22:01

velmi hezké. Lidi umí být velmi šikovní. :)

9 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:15

[1]: Dík

10 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:19

[2]: Jj. Když on je problém mít domeček 1:6. Když byla Janča malá, měla pro Barbuchy 3+1 s terasou, udělali jsme jí to z Rollpy, ale zabíralo to půl pokoje.
A co teď zkoušíme utruhlat, tak musí být rozebírací a uskladnitelné v krabici. Většina domečků na výstavě byla od oka 1:24.

11 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:21

[3]: Tak to jsme asi měli stejný Naši ještě někde sehnali malou sestavu, stolek, dvě křesla s gaučem a dvě postýlky. Ale všechno malinké, stejně jsem to milovala

12 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:21

[4]: Mně se líbily i ty moderní, jsem cvok.

13 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:22

[5]: Že

14 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:23

[6]: Opravdu stojí za vidění. Spoustu detailů jsem nenafotila - pokusy byly děsně rozmazané. Výstava má být až do června - http://www.upm.cz/index.php?language=cz&page=123&year=2018&id=314&img=1837

15 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:24

[7]: Jj inspirace to opravdu je, i když z hodně věcí mám komplexy, takhle pěkně to neumím a nejspíš ani nikdy umět nebudu

16 valentina-panenky | Web | 26. března 2018 v 19:25

[8]: Jj. Ale zas je vidět, že i před dvěma sty léty se lidi s tímhle koníčkem vyskytovali.

17 Nikky | E-mail | Web | 28. března 2018 v 18:42

Peti, tak toto bola čistá nádhera. Ľutujem, že nie som v Prahe, veľmi rada by som to videla na vlastné oči Veľmi ti ďakujem za fotky

18 valentina-panenky | Web | 28. března 2018 v 20:22

[17]: Nz Kdybys zavítala, výstava je až do června... Jinak bylo mi líto, že vzhledem ke světelným podmínkám jsou fotky takové jaké jsou, ale když se dá do google anglický název příslušného domečku a chtějí se obrázky, vyjede spousta dalších fotek, na rozdíl od těch mých jsou ostré. Dohledala jsem si alespoň chaise longue z prvního domku, židličky z posledního, tu místnost vlevo dole z viktoriánského ...

19 Mary | E-mail | Web | 10. května 2018 v 23:51

Prekrásna výstava, presne pre každého člena z našej skupinky Domečkovaní.
Nádherná prehliadka, tie všetky detaily, keď si človek uvedomí v akej je to všetko veľkosti, tak žasnem. Páčia sa mi riešenia otvárania dverových častí a pod. Mňa najviac zaujal domček z 80.rokov minulého storočia.

Žádné komentáře:

Okomentovat