sobota 27. června 2020

Jak se oblékají pohádky (publikováno 24.12.2013 14:53:00)

V listopadu 2008 se v sálech Strahovského kláštera v Praze konala výstava Jak se oblékají pohádky. Poprvé bylo možné prohlédnout si zblízka kostýmy z 15ti nejznámějších filmových pohádek jako jsou Tři oříšky pro Popelku, S čerty nejsou žerty, Jak se budí princezny, Třetí princ, Princezna se zlatou hvězdou, Bajaja a další. Samozřejmě jsem neodolala a vyrazila.
Výstavu jsem prošmejdila, podívala se i na promítání Třech oříšků, ale fotky z toho nebyly žádné, v klášteře se fotit nesmělo. Výstava pak objela i další města a vrátila se i do Prahy do Obecního domu. Zákaz focení ale platil i zde. O to víc mě překvapilo, když jsem se v březnu roku 2010 dozvěděla, že v obchodním centru Chodov je celá výstava k vidění. A tak jsem z práce vyrazila. Chodov je jeden z největších obchoďáků, v informacích jste vyfasovali plánek, a pak už to chtělo jen pár jarních kilometrů po chodbách pěkně od vitríny k vitríně. Nechci propagovat komerci a hyper super, ale jako výstava to nemělo chybu - když jsem chtěla, dala jsem kafe v nejbližší kavárně nebo si jen tak sedla na lavičku, naproti vitríně s kostýmy z Arabely bylo i masážní křeslo na desetikorunu, prostě jsem si to užila.


Fotky zde:

Komentáře

1 ľubo | 24. prosince 2013 v 16:08

Nádherná gakéria, užil som si to.:) Prekrásne kostýmy. A som šťastný, že okrem dvoch rozprávok som videl všetky z ktorých sú tie kostýmy. Pre mňa to malo ešte pridanú hodnotu, že som si mohol pozrieť aj výklady Chodova. V 2010 ešte veľa obchodov malo krásne figuríny, vidno to najmä na fotkách, kde sú kostýmy z "Z pekla štěstí", tam je asi výklad Reserved.:) A keď som pri figurínach, kostýmy z Princeznej se zlatou hvězdou sú asi na figurínach z 50. a 60.rokov.:) Myslím, že také, som videl na fotkách obchodného domu Bíla labuť z 50.rokov.:)

2 ľubo | 24. prosince 2013 v 16:25

Najprv som bol zmätený z O Slunečníku, Měsičníku a Větrníku, ale keď som podrobne preskúmal šaty, tak mi došlo, že je to Princ a Večernice.:)

3 tinka | 24. prosince 2013 v 17:30

pokojné a šťastné prežitie vianočných sviatkov a veľa zdravia a šťastia v Novom roku ako aj veľa krásnych foto - takých ako dnes - super

4 Mary | Web | 24. prosince 2013 v 23:14

Myslím, že lepšiu výstavu cez Vianoce si pre nás ani nemohla vybrať. Krásne rozprávkové fotky. Myslím, že som pred pár rokmi o výstave týchto šiat v nejakom časopise čítala. Vďaka za úžasnú virtuálnu prehliadku.

5 Valentina | Web | 25. prosince 2013 v 13:55

[1]:Díky. Tvůj pohled tomu dal další rozměr , i když většinu fotek jsem přes vitríny brala s bleskem, takže z okolí toho moc vidět není.

[2]:Máš pravdu, je to Princ a Večernice, nějak mám u téhle pohádky zafixovaný název podle Němcové

[3]:Díky. I Tobě a všem přeji krásné svátky a hodně štěstí a zdraví v roce 2014. A hodně pohody.

[4]:Díky. Mně "naživo" nejvíc překvapily kostýmy z Pyšné princezny - konečně jsem viděla barvy. A pak Popelčiny plesové šaty, tady jsou i s pláštěm, ale na Strahově byly bez, některé panenkářky šily podle filmu miniaturní šaty na Barbie a vím, že sháněly odpovídající hedvábí na tunýlky kolem krku a rukávů, přitom na těch původních je jen "obyčejná" bavlnka na vyšívání

6 Blanule | 29. prosince 2013 v 10:12

Krásné pokoukání, já mám nejradši Tři oříšky, pak Třetího a prince a Malou mořskou vílu, tyhle jsou pro mne top
Kostýmy jsou krásné, to bych si taky užila. Od mala jsem obdivovala hvězdičkové od Princezny se zlatou hvězdou na čele, tak jsem si je tady mohla pořádně prohlédnout   

7 Blanule | 29. prosince 2013 v 10:14

[1]: Já už jsem z Tebe tak z blbnutá, že když jsem asi po roce byla v Shopping parku, tak jsem místo na oblečení ve výlohách koukala na figuríny
No, musím říci, že některé byly opravdu strašné, zlaté parukové z 80. let!

8 Valentina | Web | 29. prosince 2013 v 17:44

[6]: To máme skoro stejné - jenom místo Malé mořské víly mám asi tu princeznu s hvězdou, já už ji znám celou zpaměti. A vždycky se těším na to, jak jde přes poušť a je tam agáve z botanické zahrady .

[7]:   

9 baziliska2-barbie | 30. prosince 2013 v 6:56

Úžasná výstava, jsem blázen do pohádek, asi bych lítala od jedné vitrínky k druhé jako malá holka.   Děkuju za fotky.   

10 Valentina | Web | 30. prosince 2013 v 17:48

[9]:Dík. Jsem to taky obešla nejmíň třikrát dokola

11 ľubo | 13. ledna 2014 v 17:18

[7]: To je super.:)

Žádné komentáře:

Okomentovat