sobota 27. června 2020

Miss Garnet v Průhonicích (publikováno 02.08.2014 13:09:00)

U Průhonic se v údolí potoka Botiče rozkládá nejkrásnější anglický park co znám. Založil a z velké části ho i vybudoval hrabě Arnošt Emanuel Silva-Tarouca koncem 19.století. Dnes tu sídlí Botanický ústav Akadenie věd a park je národní kulturní památkou a památkou UNESCO.
I sem se snažím vypravit alespoň jednou dvakrát do roka, nejpopulárnější je jaro, kdy nejdřív rozkvetou ve velkém magnolie, pak převezmou štafetu azalky a rododendrony, do toho se zblázní skalka a ještě se můžete vypravit do zahrady na Chotobuzi, kde jsou záhony takových hitů jako pivoňky, kosatce, růže, no prostě na co si vzpomenete. Silnička rozděluje celý areál na Zámecký park a Oboru.

(jako vždycky jsou fotky v albu Picasy, po klepnutí na odkaz by se mělo pustit promítání, které můžete zastavit klávesou Esc - pak vidíte přehled všech fotek z alba, pokud si chcete listovat fotkami sami šipkami, stačí stisknout třeba tu šipku)
Minulý víkend jsme se sem zas jednou vypravili, vybrali jsme si tu nejnudnější ze všech tras - v Oboře, po rovině kolem rybníka Labeška, ovšem nudná trasa v Průhonicích je krajinářský skvost kdekoliv jinde. Hned na začátku parku je chaloupka, kde se točila v šedesátých letech Popelka s Evou Hruškovou  (taková ta černobílá se spoustou písniček). Vůbec pohádek se tu točila celá řada, od Princezny se zlatou hvězdou přes Třetího prince po třeba Koloběžku I.
S sebou jsem si tentokrát vzala Miss Garnet AA z edice BirthStone Beauties. Edici navrhl v roce 2007 Bill Greening a bylo v ní 24 panenek (12 AA), měly stejnou tvář Steffie a lišily se jen barvou očí, vlasů a pleti. I oblečení bylo stejné a lišilo se jen barvou a šperkem - krajkové šaty, krátké bolerko, každá měla psa. Mám ji od Veroniky, koupila jsem ji už přehozenou na fashionistas tělíčko. Mezi kytkami, stromy a keři mi nejvíc ze všeho připomínala Malenku.

Komentáře

1 ľubo | 2. srpna 2014 v 17:46

Určité obdobie ma lákalo kúpiť niektorú  zčernošiek z tejto kolekcie, ale nakoniec som sa rozhodol, že ja si na svoju AA Steffie radšej ešte počkám.:) Fotky sú prekrásne, má to tam skvelú atmosféru.:)

2 La Micha | E-mail | Web | 2. srpna 2014 v 19:33

Je krásná a fotky jsou moc krásné   

3 Mary | E-mail | Web | 2. srpna 2014 v 20:18

Prekrásna rozprávkové prostredie pre dokonalé blaho. Táto AA Steffie je prekrásna, rovnako ako celá táto BirthStone kolekcia. Má úžasné lokne vo vlasoch.

4 Blanule | Web | 3. srpna 2014 v 20:16

Super fotečky, tohle je nádherná místečko a tato řada panenek se mi moc líbí
Třetí princ je jedna z mých nejoblíbenějších pohádek!
Chaloupka je vážně přímo pohádková, nevím jak ostatní, ale já to mám tak, že si na takových místech vždy vrátím na chvíli do dětství...

5 valentina-panenky | Web | 4. srpna 2014 v 18:33

[1]: Díky. Je to jedno z těch míst co člověka pozitivně naladí.
Mě hlavně zlákalo, že ji Veronika prodávala už kloubovou a zas má člověk vlastně 24 panenek v jedné

6 valentina-panenky | Web | 4. srpna 2014 v 18:33

[2]: Díky. Nějak se mi poslední dobou líbí Steffie

7 valentina-panenky | Web | 4. srpna 2014 v 18:34

[3]: Dík. Pořád jí ta lokna padala do očí, na spoustě fotek má jen půl obličeje

8 valentina-panenky | Web | 4. srpna 2014 v 18:37

[4]: Díky. Vlastně ani nevím, kolik pohádek se v tomhle parku natočilo, prostě moc. Zrovna u té Popelky si uvědomuju tu chaloupku s Medřickou, můstek, kde zpíval Tříska ...

9 Monika | Web | 4. srpna 2014 v 22:01

Pěkné fotky,nádherná příroda
Panenka se mi moc líbí

10 valentina-panenky | Web | 5. srpna 2014 v 18:14

[9]: Díky.

11 baziliska2-barbie | 8. srpna 2014 v 13:49

Kouzelná Steffienka, tuhle kolekci mám moc ráda, protože i já jsem blázen do téhle milé tvářičky. V Průhonicích jsem nikdy nebyla,ale páni na tvých fotkách krása, moc ráda bych se sem někdy podívala. Netušila jsem, že se tu natáčelo tolik pohádek.

12 valentina-panenky | Web | 8. srpna 2014 v 15:54

[11]: Díky. Já jsem Steffiím dlouho nemohla přijít na chuť, ale poslední dobou se u mě zabydluje jedna za druhou.
Ono v Průhonicích je krásně, je to veliký areál, park, zámek, rybníky, potoky, filmaři to mají blízko z Prahy, tak asi proto. Určitě jsem je nevyjmenovala všechny.

13 anawib | E-mail | Web | 18. srpna 2014 v 19:34

pěkné fotky

14 Valentina | Web | 18. srpna 2014 v 23:51

[13]: Díky

15 Nikol | E-mail | Web | 27. září 2014 v 11:25

Paaaani tahle Steffie tvářička je moc povedená. Zástupkyně této tváře mi ve sbírce stále chybí, ale to se časem napraví fotky jsou opět skvělé, je to krásné prostředí. Moc jsem si to užila

Žádné komentáře:

Okomentovat