sobota 27. června 2020

Paraván (publikováno 12.01.2014 21:58:00)

Vždycky jsem chtěla mít pro Barbuchy i nábytek. A vždycky mě odrazovaly tuny sladké růžové na stolcích, skříních atd. Ne že bych měla něco proti té barvě, k Barbuchám tak trochu i patří, ale můj ideál je nábytek, který vypadá jako zmenšenina toho skutečného a růžovou skutečnou kuchyni nebo obývák neznám. Zkoušela jsem i pár hezkých (a růžových) kousků přetřít, ale nebylo to ono.

Před pár lety jedna známá panenkářka začala nabízet dřevěný nábytek v takovém jako anglickém stylu v poměru 1:6 pro Barbuchy a v poměru 1:4 pro Tonneračky. Byl krásný, funkční a mělo to jen tu vadu, že vznikal až v dalekém Mexiku. Na jednom panenkářském srazu jsem ho viděla i naživo, nejen na fotkách, a i zblízka vypadal nádherně. A tak jsem se zaťala - prostě se to naučím. Určitě to nebude takováhle krása, ale obyčejnou židli se stolkem snad časem stluču. Zhruba ve stejné době jsem narazila na stránky střední umělecko-řemeslné školy, kde se učilo všechno kolem truhlaření, kovářství a čalounictví. Napsala jsem paní ředitelce mail, a když mi odpověděla, tak jsme ještě s kamarádkou - panenkářkou vyrazily do školy na schůzku. Škola voněla dřevem, všude byly vystavené ukázky prací studentů, paní ředitelka byla moc příjemná a jen se divila nápadu, že by byl zájem o kurz truhlaření. Ale udělala nám rozpočet a řekla, že výuka může probíhat o sobotách. A pak už jsem jen potřebovala sehnat šest dalších lidí, kteří by se toužili naučit práci se dřevem. Pár se jich ozvalo, pár zas odřeklo, ukecala jsem i svého muže (kterého celkem pochopitelně panenky nebaví, ale truhlařina ho začala bavit hodně) a rozběhl se první ročník. Letos už běží ročník čtvrtý a pořád mě to moc těší.

Dneska bych z těch kousků, které na truhlání vznikly, chtěla představit paraván. Jak už jsem psala, snažím se mít veškerý nábytek pro Barbuchy rozebíratelný kvůli uskladnění v krabicích. Paraván je skládací sám od sebe, takže jsem měla v plánu ho vyrobit už pěkně dlouho, ale když jsme se k tomu konečně dostali, napadlo mě, že by bylo prima mít výplně vyndavací a tedy vyměnitelné, prostě mít jich víc s různými motivy. Tím se výroba dost zkomplikovala, ale nakonec se povedlo:




Komentáře

1 Mary | Web | 12. ledna 2014 v 23:54
Paraván som si už všimla v PF príbehu. Je úplne skvelý. Páčili sa mi aj truhly, ktoré ste s Vlaďkou použili na halloweenské fotenie a tiež aj lavičky.
Je skvelé, že máte s manželom spoločný koníček. Teším sa aj na iné kúsky, ktoré nám v budúcnosti predstavíš.
Nábytky od Mattela okrem toho, že sú ružové, ligotavé a niekedy pôsobia dosť gýčovo, sú väčšinou aj malé pre Barbie. Takže úplne ťa chápem. Niektoré nábytky som aj ja prefarbila, ale tiež nep§sobia realisticky. Našťastie, že mám šikovnú mamu, ktorá začala naším bábikam vyrábať rôzne nábytky, ktoré sú realistické, aj keď nie sú z dreva, ale majú aspoň normálne farby a veľkosti.
Tiež mám paraván (pôvodne má slúžiť ako rámik na fotky, funguje na rovnakom princípe "výmeny dosiek" ako tvoj, len na mieste dosiek sú sklá) len je pre Barbie troška nízky, ale na dekoráciu do ich izby úplne stačí. Ak chceš môžeš sa pozrieť u mňa: http://barbie-for-mary.blog.cz/1212/cinsky-paravan-fotoramik
Tamarine nábytky sú úžasné, nedávno som niektoré pozerala na Flickri.
2 ľubo | 13. ledna 2014 v 17:17
Nádherný paraván.:) Tak si pripravila program viacerým ľuďom, vďaka kurzu.:)
3 Valentina | Web | 13. ledna 2014 v 21:18
[1]: Díky . Koukala jsem na Tvůj paraván, máš ho daleko ozdobnější než náš. Třeba časem vyrobím i nějakou vyřezávanou parádu, s naší hobby vrtačkou by to jít mělo, ale musím ještě hodně cvičit .
Obě jste moc šikovné, Ty i Tvoje maminka, znovu jsem se dívala na stánky a jsou fantastické
Odhadla jsi správně, že ten prapůvodní popud k tomu naučit se se dřevem bylo Mildendo - krásné, co?
4 Valentina | Web | 13. ledna 2014 v 21:24
[2]: No začátky byly krušné. Nejvíc šel asi Marek do kolen, když jsme hned na začátku měli vyřezávat takový dřevěný tvar na pile, vzali jsme to moc při nakreslené čáře a jako ženské zvyklé na šití jsme to komentovaly slovy že "jsme zapomněly na přídavek na švy". Ale časem si zvykl.
Dneska už si tam každý dělá svůj projekt, od nových dveří na chalupu, přes budky pro ptactvo, renovaci starého nábytku až po ty miniatury, je to fajn.
5 Blanule | 14. ledna 2014 v 9:52
Paraván je naprosto úžasný!
Také se snažím sehnat nějaké bytové doplňky,sem tam se zadaří.
V létě jsem si chtěla udělat aspoň nějakou lavičku, ale prozatím vůbec nestíhám, takže časem možná něco bude, ačkoli to bude spíše taková fušeřina.
Je fajn, že jsi nelenila a s paní ředitelkou "upekla" tenhle prima kurz, moc se těším na další výtvory
6 tinka | 14. ledna 2014 v 17:35
krásny koníček a krásny paraván. Myslela som si, že je to ten istý čo má Mary - je naprosto profesionálny
7 baziliska2-barbie | 14. ledna 2014 v 18:23
Ten je skvělý, moc se povedl, máš modelařinu v rukou, je to opravdu krásná práce.    Dřevěný nábytek je dřevěný nábytek, nedá se žádným plastem nahradit. A taky mě moc potěšilo, že ho předvádí moje oblíbená panenka
Butterfly Art.   
8 Valentina | Web | 14. ledna 2014 v 22:49
[5]: Dík. On je to hlavně prima relax.
9 Valentina | Web | 14. ledna 2014 v 22:52
[6]: Dík. Za to, že vypadá dobře, může hodně Honza s Markem, já mám většinou jasnou představu, co se má udělat a jak to má vypadat,  ale co se týká provedení, je toho dost, co se asi nenaučím nikdy - dláto není můj kamarád a kolem některých strojů stále chodím obloukem.
10 Valentina | Web | 14. ledna 2014 v 22:55
[7]: Dík. Ale je to společná práce . Jsem ráda, že se Ti taky líbí staré Mackie - celá Butterfly Art edice byla pěkná.
11 Vlaďka | 25. února 2014 v 22:00
krásný kousek, paráda

Žádné komentáře:

Okomentovat