sobota 27. června 2020

Věšák aneb Návrat z procházky (publikováno 26.01.2014 20:00:00)

Druhý kousek nábytku, který bych ráda představila blíže, je věšák. Vznikl jako z nouze ctnost, z toho, co dům dal, protože jsem si na poslední chvíli vymyslela, že ho k focení PF nutně potřebuju.

Na fotkách ho předvádí Pop Life Barbie 2009 z Pop Life Collection, tvář TNT-twist´n turn. Je z trojice panenek ve stylu šedesátých let, kožich, brýle a kšiltovku si půjčila od Barbie Groovy Sixties a vyrazila na procházku se svým dalmatinem.


(jako vždycky jsou fotky v albu Picasy, po klepnutí na odkaz by se mělo pustit promítání, které můžete zastavit klávesou Esc - pak vidíte přehled všech fotek z alba)
A teď něco o výrobě: Doma jsme měli oblíbenou bukovou kulatinu metr za devět kaček a z toho jsme vycházeli. Vyšťourala jsem staré dřevěné voňavé kuličky a provrtali jsme je na stojanové vrtačce. Myslela jsem, že parfém z nich už dávno vyprchal, ale vrtačka ho z nich zase vydolovala, takže pokojem se linula vůně santálového dřeva. Pak jsem zkoušela provázkem rozměřit povrch kuličky, sice se mi povedlo, aby plánované díry byly jakž takž pravidelné, ale protože na miniaturách je hned vidět každá chybka, věšákové kolíčky jsme uřízli pro jistotu ve třech délkách, aby případná nepravidelnost nebyla tak na očích. V zásobách dřevěných korálků jsem vydolovala šestici a čtveřici stejných a nasadila na konce kolíčků. Na podstavec jsem chtěla použít také buk, ale nic takového jsem v krabici s odřezky nenašla, tak jsme tyčku nasadili na kousek smrku.

Protože podstavec ke zbytku věšáku opravdu moc neladil, odvlekla jsem ho na příští truhlání, vytáhla ho z krabice, sestavila ho na ponku a šla shánět vedle do dílny kousek bukové překližky. Marek uviděl věšák a otázal se, jestli je to model atomu vodíku. No, uznávám, že je to kousek nábytku trochu řekněme futuristický. Kousek buku se nakonec našel, vyřízla jsem z něj nepravidelný patvar, vyvrtali jsme do něj díru a věšák je konečně definitivně hotov.

Komentáře

1 Blanule | 26. ledna 2014 v 21:40

Věšák je super, někdy takové rychlovky co dům dal jsou nejlepší   
Barbucha je super a skvěle oblečená, dalmatin ji skvěle doplňuje Steffie tvář je ta zrzka ze série, tohle bude jiná tvář

2 Mary | Web | 27. ledna 2014 v 15:30

Fantastický vešiak. Mňa tieto tvoje "remeselnícke" články o tvorbe doplnkov pre bábiky veľmi bavia. Si šikovná a kreatívna.
Skvelo si vešiak nafotila, Pop Life kolekcia je celá úžasná. Mám rada 60te roky a aj kožuch a šiltovka od Barbie Groovy Sixties je krásny módny kúsok.
Ako píše Blanka, Steffie tvár má len hrdzavovláska z tejto série. Barbie a Christie majú tvár TNT - twist ´n turn

3 baziliska2-barbie | 27. ledna 2014 v 19:07

Věšák je parádní, moc se mi líbí tvoje práce se dřevem. Tuhle panenku miluju, vlastně celou serii,jsou krásný a jejich retro oblečení a styl nemá chybu. Pop Life si na předvedení si vybrala skvěle.   

4 Valentina | Web | 27. ledna 2014 v 19:24

[1]: Dík. Z dalmatina jsem měla tuhle obrovskou radost, protože sháním smečku psů na jedno tematické focení a všichni psi, které jsem viděla, jsou tak poloviční než bych k Barbie potřebovala. Když mám velké štěstí, tak třetinoví. No a teď jsem konečně v tržnici narazila na takhle velké pesany a ještě byli za celkem slušnou cenu.
Tvář už jsem opravila - opravdu je to TNT jak píše Mary.

5 Valentina | Web | 27. ledna 2014 v 19:28

[2]: Díky. Říkáš to moc hezky - v mém okolí se o mně spíš říká, že mám spoustu praštěných nápadů, ale naštěstí v tom nejsem sama .
Šedesátá léta byla krásná doba, i na oblečení, na nábytek ...
Tvář už jsem opravila - nějak mi pořád nesedělo, že tvář se může jmenovat jako typ těla, ale je to tak.

6 Valentina | Web | 27. ledna 2014 v 19:30

[3]: Díky. Kompletní i s oblekem mám z téhle série jenom tuhle, ale stojí za to. Už jenom pro ty boty

7 tinka | 30. ledna 2014 v 11:14

vešák je nádherný a mohol by byť aj pre dospelákov Bábika ma trochu dorazila tá kombinácie ružovej je pre mňa desivá. Ale kabelka, šaty a šiltovka sú super

8 Valentina | Web | 30. ledna 2014 v 18:11

[7]: Dík. Když já jsem jiný kožich nevyhrabala

9 Vlaďka | 25. února 2014 v 21:53

věšák perfect a panenka je moje oblíbená

10 Valentina | Web | 2. března 2014 v 21:33

[9]: Dík. Já vím, všechny tři ze série, že ?

Žádné komentáře:

Okomentovat