sobota 27. června 2020

Toreadorka aneb Kouzelná zahrádka v čase odkvétajících růží. (publikováno 10.07.2014 18:08:00)

V Praze na Petříně se za hvězdárnou a Růžovým sadem choulí Květnice. Je to zahrádka trvalek přilepená ke Hladové zdi. Byla založená ve třicátých letech jako napodobenina japonských a čínských zahrad, kdysi skrz ní protékal potůček se soškami vodníka a rusalky, pak ale (snad kvůli podmáčení zdi) vodní plochy zmizely. I tak je to nádherné místo, kde vždycky něco kvete a kde se dá courat, posedět na bílých lavičkách, popocházet ....

(jako vždycky jsou fotky v albu Picasy, po klepnutí na odkaz by se mělo pustit promítání, které můžete zastavit klávesou Esc - pak vidíte přehled všech fotek z alba, pokud si chcete listovat fotkami sami šipkami, stačí stisknout třeba tu šipku)

Poprvé mě sem zavedl táta, když mi byly asi tři roky, ukázal mi rusalku a má duše tehdy nevinná zaplesala - konečně jsem viděla místo, kde žijí pohádkové bytosti, tak jsou z bronzu, no a co, kdoví, co dělají v noci. Už navždy pro mě to místo zůstalo Kouzelnou zahrádkou. Snažím se sem dostat alespoň jednou do roka, letos jsem prošvihla kvetoucí azalky i pivoňky, ale chytla jsem alespoň konec růží. Cesta sem je pro lidi s mým orientačním smyslem sázka do loterie - stačí jednou špatně odbočit a kroutící se stezky Petřína vás kopnou do úplně jiné zahrady, ale i proto je to místo kouzelné a trochu neskutečné.
Letos jsem vzala s sebou španělskou toreadorku (DOTW Spanish 20th anniversary z roku 2000). Nedovedu si moc představit, jak tahle něžná Mackie vraždí býky, i kdyby byli v měřítku 1:6, ale jinak se mi vždycky moc líbila. Oblékla jsem ji do vlastnoručně ušitého kostýmku a nafotila ji mezi květinami. Druhá část fotek je z Růžového sadu, kudy jsme se vraceli zpátky, a na závěr je v albu nafocené toreadorčino originální oblečení.

Komentáře

1 ľubo | 10. července 2014 v 18:33

Nádherné fotky, hotový únik do iného sveta. Táto bábika je veľmi krásna a je mi ľúto, že Mattel sa k nej nepriznáva a tým pádom je úplne zabudnutá.

2 Blanule | Web | 10. července 2014 v 19:31

Toto je opravdu kouzelná zahrada, úplná oáza klidu a zapomnění    Fotky jsem si moc užila, jsem ráda, že se najde někdo, kdo má ještě více fotek, než-li já   
Toreadorka je moc krásná panenka, v tomto šik kostýmku je neodolatelná

3 La Micha | E-mail | Web | 10. července 2014 v 20:44

Jééé...tuhle krásnou Mackie mám také !Krásné fotky a kostýmek je luxusní,moc jí sluší !

4 anawib | E-mail | Web | 10. července 2014 v 20:46

povedené fotky, tohle místo se mi vždycky líbilo, jezírka...

5 Valentina | Web | 10. července 2014 v 20:59

[1]: Díky , je tam krásně. Vidíš, dokud jsi to nenapsal, nenapadlo mě, že je toreadorka až tak od Mattela zavržená, ale koukla jsem na collector a opravdu tam není.
Tak mám ve sbírce skutečnou raritu - černou ovci od Mattela

6 Valentina | Web | 10. července 2014 v 21:01

[2]: Je tam nádherně
Co se týká množství fotek, tak když vezmu foťák do ruky, tak se neznám, navíc Picasa má takové podmínky pro alba, že to nevyčerpá ani takový cvok do fotek jako já - takže nemám brzdu.

7 Valentina | Web | 10. července 2014 v 21:02

[4]: Díky. Že je tam nádherně? Úplný balzám.

8 Valentina | Web | 10. července 2014 v 21:04

[3]: Jé to se musím podívat k Tobě na fotky. Mně se na ní strašně líbí ty oči ve spojení s krátkými vlasy.

9 Mary | E-mail | Web | 10. července 2014 v 23:45

Prekrásna Mackie, je smutné, že sa k nej Mattel nepriznáva. Leopardí kostým jej neskutočne pristane. Je krásny, si šikovná, páčia sa mi aj "jantárové" šperky. A teraz k záhradke. Je to čarovné a prekrásne miesto, pripomína mi jeden rodinný film s názvom "Tajomná záhrada", ktorý som v detstve videla. Viem si predstaviť, že by som v nej vedela prežiť jedno letné popoludnie. Nádherné fotky.

10 Valentina | Web | 11. července 2014 v 15:51

[9]: Díky
Nevím proč ji Mattel takhle sabotuje (tedy tuším, vím, že byly protesty kvůli tomu, že tahle Mackie symbolizuje býčí zápasy, ale nechápu to - na býčí zápas bych sama nešla, ale přece se nic nevyřeší zákazem panenky )
Navíc jí to podle mě nejvíc sluší, když je za dámu .....

11 baziliska2-barbie | Web | 11. července 2014 v 19:57

Překrásná zahrada, v takové se moct denně procházet a ještě nádhernější panenka.    Mám ji doma a je úžasný ji vidět v jemných ženských šatech je totiž vyjímečná má překrásnou  malbu tvářičky.

12 Valentina | Web | 11. července 2014 v 21:35

[11]: Díky.
Mám radost, že tak úplně zapomenutá tahle Mackie není, když jenom tady jsme se sešli tři, kteří ji mají ve sbírce

13 anawib | E-mail | Web | 13. července 2014 v 21:04

[4]: už jsem tam dlouho nebyla, ale podle tvých fotek je to tam pořád stejně krásné

14 Valentina | Web | 13. července 2014 v 23:13

[13]: Je. Škoda potoku se soškami, ale i tak ....

15 Monika | Web | 23. července 2014 v 21:02

Nádherná zahrada,krásné fotky

16 Valentina | Web | 24. července 2014 v 18:04

[15]:

Žádné komentáře:

Okomentovat