čtvrtek 2. července 2020

Sbohem a šáteček blog cz, vítám vás na blogspot

Už mě blogování přestalo bavit. Tedy blogování na blog cz. Už se ani nepamatuji, kdy tam bylo napsání článku bez problému. Asi nejvíc mi vadilo, že když jsem dala odkaz na článek třeba na fb a někdo na něj klepnul, tak se od jisté doby místo článku objevovaly roztomilosti typu

Vaše připojení není soukromé
Útočníci se mohou pokusit odcizit vaše údaje na webu valentina-panenky.blog.cz (například hesla, zprávy nebo informace o platebních kartách)......

Uznejte, že po takové hlášce by si šel číst o nějakých Barbuchách leda cvok. Poslední hitovka byla, že se nesmí přidávat do článků odkazy, pokud to uděláte, riskujete zablokování vlastního blogu. Kupodivu tohle už mě ani moc nevzrušilo, protože i bez téhle třešinky byl takový blog na dvě věci....
Zkusila jsem (několikrát) napsat administrátorům a oni (většinou) i odpověděli: problém řešíme blablabla, děláme vše aby se situace zlepšila blablabla. Jak přes kopírák. Nezlepšilo se nic.

Touha zvednout kotvy ve mně doutnala pár měsíců, ale bylo mi líto nechat proletět komínem skoro sedm let psaní a focení, i když jde jen o koníček. Pak jsem zkusila založit si profil na blogspot a napsat textík. A bylo to pohodlné a intuitivní a místo jedné kategorie k článku jsou tu štítky a jedná se o https adresu, takže se nekonají žádné varovné hlášky o útočnících. Takže jsem si řekla, že s blog cz to bylo sice krásné, ale bylo toho dost. A začala jsem googlit postupy na zálohování blogu. 

Pro ty z vás, kteří by třeba také chtěli zdrhnout, zkusím popsat i nezáživné technické podrobnosti:
Našla jsem http://david-r92.blog.cz/1902/jak-na-zalohu-blogu-webu o prográmku HTTrack Website Copier. Zkusila jsem ho stáhnout a zazálohovat svůj blog, ale houby, houby - chyba 403 Forbidden. Naštěstí je Honza paličatější než já a když se takhle zaklaply dveře na svobodu, opatřil pilník (=napsal si miniaplikaci) a hrál si s mřížemi (=prohlížečem) tak dlouho, až zjistil, že stačí nahradit v návodu starou verzi agenta novější a program začne zálohovat a po cca 12ti hodinách jsem měla stažené všechny své články, fotky i komentáře u sebe na svém PC. 
Kdyby vás to zajímalo, tak tady jsou technické podrobnosti o zálohování:
A protože se na zálohování ptáte, tak jsem dopsala i návod s obrázky dolů do tohoto článku

Zálohu jsem měla, což mě dostalo opět do optimistické fáze, a protože nás to oba začalo bavit, napsali jsme si v C# apku na listování staženými články. S tím, že časem si tam přihodíme funkci na export článků pro import na blogspot (světe zboř se, blogspot má export i import). Při listování starými články jsem zjistila, že útěk se odehrál pět minut po dvanácté, protože místy už fotky na starém blogu začaly mizet z galerií, naštěstí jsem těch asi pět zmizelých dohledala v Picase. 
Pak zbývalo vyřešit problém právě s fotkami, musely se přestěhovat na nějaké nové úložiště dřív, než je starý blog definitivně sežere a nasměrovat na ně odkazy z článků. Absolvovala jsem ještě jednu slepou uličku s albem v Googlu (až po jeho vytvoření jsem zjistila, že google adresy dynamicky mění) a nakonec jsem vyrobila album na Zonerama. Kolega z práce mi napsal funkci, která automaticky vyrobí seznam jméno fotky - její nová adresa, do apky jsme dodělali stahování fotek do článků právě ze zoneramy. A pak jsem zjistila, že místo importu bude nejjednodušší udělat na takto připraveném a otitulkovaném článku copy paste, stejně jsem si chtěla články projít, udělat správně zalomení a oštítkovat si je. Za tři půldne bylo všechno převedené a nastavené i s oblíbenými odkazy a komentáři. 

A tak vás tady pěkně vítám. 
Přehled sbírky (fotoalba) je v menu vpravo nahoře, volba Přehled sbírky - fotoalba
Všechny převedené články mají v názvu datum a čas publikování na starém blogu, štítek OldBlog a štítek 2013 až 2020 podle roku vydání

Pokud byste si chtěli zařídit odběr novinek na mém blogu, tak vpravo nahoře je volba. 
Pro blogery blogspotu je v administraci blogu i volba Seznam četby, a tam je možné do Blogy které sleduji přidat i ten můj.
Jinak je ještě možné jít i dole přes volbu Přihlásit se k odběru: Komentáře k příspěvku (Atom), když se dá nad odkazem pravé tlačítko myši, je možné vybrat z nabídky Zkopírovat odkaz a ten si dát do své pošty jako nový informační kanál.
V každém případě budu poctěna :-).

Příště to bude už zase o panenkách, už se na to moc těším. Pro začátek alespoň malá ochutnávka:




PS
Zjistila jsem, že se najdou ti, kteří by zdrhnout chtěli, minimálně si chtějí svůj blog zazálohovat, což je určitě v současné situaci rozumná věc. Jak na to? Jak píšu nahoře, stáhněte si program HTTrack Website Copier (ze stránek autorů, tedy https://www.httrack.com/page/2/), nainstalujte si ho a spusťte ho. Založí se vám nový projekt, zadejte si název projektu a klepněte na Další: (až bude záloha hotová, najdete ji v adresáři uvedeném v kolonce Základní cesta, v mém případě tedy v C:\TempProjekty)


Zadejte si url svého starého blogu, který chcete stáhnout (klepnout na Přidat Url a vyplnit)
 

Teď přijde ta vychytávka: Klepněte na nastavení, pak na záložku ID prohlížeče a zadejte agenta alespoň 5.0, nám to fungovalo na kouzelnou větu
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/83.0.4103.61 Safari/537.36
 

Pak spusťte Další a Dokončit, čímž se odstartuje záloha Vašeho blogu na lokální počítač.

Uvařte si kafe, dejte nohy na stůl a nechte počítače pracovat za vás. Může to trvat fakt dlouho - stahovala jsem teď blog kamarádce, cca 1000 článků a jelo to nekecám dva dny.
Tak hodně štěstí.

27 komentářů:

  1. Ani se nedivím, že jsi z blog.cz odešla. Těším se na další články na nové adrese. Ochutnávka se mi moc líbí.
    Jsem na nové adrese zatím spokojená, jen neumím přestěhovat starý blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky za návštěvu. Kdybys chtěla starý blog zazálohovat, ozvi se na petramen@seznam.cz, to už umím automaticky na "zmáčknutí knoflíku" :-)

      Vymazat
  2. Super! Už se těším na nové články!
    :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Koukám, že na nové komentáře si budu muset zvyknout.

    OdpovědětVymazat
  4. Aaaa už jsem si přečetla "následné komentáře budou ......" Tak už se těším na nějaký tvůj nový článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky moc těším, už mám nafoceno asi na tři, ale vůbec jsem neměla náladu na starý blog něco psát, když by to stejně chodilo pěšinkami.
      Jinak jak ses ptala na odběr novinek, tak buď je možné jít dole přes Přihlásit se k odběru: Komentáře k příspěvku (Atom), když se dá nad odkazem pravé tlačítko myši, můžeš vybrat z nabídky Zkopírovat odkaz a to si dát do své pošty jako nový informační kanál - pak Ti chodí upozornění na články.
      Nebo pro blogery blogspotu je v administraci volba Seznam četby, a tam je možné do Blogy které sleduji přidat i ten můj
      Jsem ráda za dotaz, dopíšu to do článku.

      Vymazat
  5. Vítej!
    Věřím, že se ti po starém blogu stýskat nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, i já věřím, že se mi stýskat nebude, protože zatím mi tu věci připadají pohodlnější. Blog cz jsem měla ráda, ale teď, když jsem převáděla články, musím říct, že i to ovládání starého blogu už mi přišlo takové docela zastaralé, i bez těch problémů s odkazy a články.

      Vymazat
  6. Ahoj! Tak som rada, že si sa rozhodla nakoniec odísť, koniec dobrý, všetko dobré.😊 Toto rozhodnutie už asi každého čaká, kto chce ešte vôbec v tomto virtuálnom svete blogovať, či o bábikách alebo iných témach. Vitaj nový blog, prajem Ti plno návštevníkov, krásnych a inšpirujúcich článkov.🥰 Ako som na Facebooku písala, ste obaja s manželom veľmi šikovní a vytrvalí, že ste všetko zvládli spraviť do úspešného konca. Máte môj obdiv. Teším sa na nové články a cesty s bábikami.😉🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za milé přivítání. I já mám dobré zprávy, napíšu :-)

      Vymazat
  7. Ďakujem za návod na zálohu, to sa určite bude hodiť :-) A vítam nový blog :-) Ešte si sem prosím daj možnosť prihlásiť sa k odberu článkov. Ďakujem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač Nikky, doufám, že se bude hodit minimálně na zálohu "pro jistotu". Co se týká odběru článků, nevím jestli už jsem tady vyšpiónila všechno, ale mělo by to jít tak, že si nad odkazem Komentáře k příspěvku (Atom) stiskneš pravé tlačítko myši, z plovoucí nabídky vybereš kopírovat adresu odkazu a tento odkaz si dáš do své pošty jako nový informační kanál (různé typy pošty to mají upravené různě, ale určitě to najdeš) Díky za návštěvu.

      Vymazat
    2. áno, na komety som našla odkaz, ale priamo na blog, Růženka má aj prihlásenie na odber na nové články, aby mi chodili do mailu a aj mi chodia :-)

      Vymazat
    3. Už jsem to snad našla - vpravo skoro nahoře Odběr novinek - Email

      Vymazat
    4. Áno, super, už som prihlásená :-)

      Vymazat
  8. Dala som konečne odber noviniek, tak sa teším na nové články.😊

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj. Tak už taky prchám, zkouším to dle Tvého návodu, právě se zálohuje. Moc děkuji, já bych to asi nezvládla. Jen teď nevím, co s tím, až se to stáhne. Musím ještě nějak přestěhovat fotky, to bude taky masakr. Máte super, že tomu programování tak rozumíte, normální smrtelník je v háji... Každopádně ještě jednou děkuji. A doufám, že na novém umístění to pofrčí co to dá... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, kdybys potřebovala, ozvi se na petramen@seznam.cz nebo do vzkazů. Ten program Ti všechno stáhne včetně komentů a fotek na Tvůj počítač, ale prostě budeš mít haldu souborů. Kdyby sis chtěla v tom staženém matroši prohlížet články, napsali jsme si na to prográmek a klidně Ti ho s návodem pošlu. Stačí mít Windows 10 a pustíš ho, má i nějaké funkce pro přípravu článků na novém blogu (teda jenom přípravu, s těma fotkama a odkazama je to ruční práce, ale jde to pak docela fofrem a hlavně si to můžeš dělat v klidu). Považuju to od blog cz za pěkný podraz - dát na stažení jen měsíc, když jsou ještě teď lidé na dovolených.

      Vymazat
    2. A kdybys blog chtěla i stáhnout, ozvi se, není problém, už jsem to pár děvčatům stahovala a stahovat budu.

      Vymazat
  10. Bude mi chybět starý blog.Nový jsem si nechala založit,ale není to ono.Kdyby mě tolik nechybělo psaní mých příběhů,tak se na to vykašlu.

    lamicha.unas.cz/

    Děkuji za návštěvu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nedělej, vždyť bych neměla co číst :-) Vážně jsem moc ráda, že máš nový blog, hned si Tě dám do odkazů :-)

      Vymazat
  11. Děkuji za návod, tak už jsem tu taky. Ale musím přiznat, že tohle prostředí se mi moc nelíbí. Na blog.cz se mi vyhovovalo jednoduché prostředí, nastavení, s tímhle poněkud bojuji, ale lepší něco, než nic... Tak se těším, že se budeme potkávat. A děkuji za nabídku pomoci s přestěhováním blogu, moc si toho vážím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, jsem moc ráda, že jsi tady. Strašně často tady hledám jak něco udělat, ale líbí se mi štítky místo kategorií a psaní mi tu nakonec připadá jednodušší. Tak ať se nám tu všem daří a sejde se nás ze starého blog cz co nejvíc :-)

      Vymazat