neděle 27. září 2020

Krkonošské vodopády s kuchařkou.

Nedávno přidal Lubo na fb odkaz na sérii fotek z instagramu, která se snaží doložit úpadek Barbie v posledních letech, vždycky vlevo krásná fotka starší Barbie a vpravo ta úpadková. S tím úpadkem Barbie moc nesouhlasím, na fb jsem napsala:
Mně to přijde strašně manipulativní, řadu z těch panenek mám (zleva i zprava) a nejde přehlédnout, že se autor hodně snažil vybrat doleva ty hezké fotky a doprava ty ostatní. Například Karl tvář se dá snadno nafotit tak, že vychází úplně příšerně. Také mi přijde úsměvné, když něco kritizuje, ale je to přitom v politice u Mattelů už dávno, i v těch pro něj "zlatých" letech, se kterými ten "prohnilý" dnešek srovnává: Mattel vyrobil za celou svou éru asi tak 15-20 chlapů, kteří stojí za sbírání, zbytek byl vyšťavený, prkenný a nerealistický odjakživa. Dtto plastové šperky - znáte někdo někoho, kdo by si pověsil do ucha něco takového, jako má Western Fun Nia (1990)? Nebo Animal Loving Nikky (1989)? Problém je, že na náušnici má Barbie v uchu cosi, co připomíná díru po granátu, ale tu tam měla vždycky. Co se týká kvality šatů, ano, ale i dřív byla řada ohozů, které byly prostě hrozné, i u sběratelských. Dál co píše o Fashion Fever - jo super řada, ale prakticky všechny Mackie byly na jedno brdo. A kolik jich bylo? Nechce se mi to počítat, ale dnešních Fashionistas je už přes 150, takže logicky se v nich najde víc propadáků, ale i víc těch top (třeba 100, kterou ukazuje jako odstrašující, mám já moc ráda). S čím souhlasím je častá křivá malba, to je hodně obtěžující.

Ale stejně mi to nějak leží v hlavě. Tím spíš, že i letos se nám podařilo vypadnout na dovolenou a s sebou do Krkonoš jsem táhla jednu z těch zatracovaných moderních - šéfkuchařku z playline sady can be. Mám jednak originál a chmátla jsem i po přetělené na MTM, srovnání máte na posledních fotkách. Je to blondýnka se zelenýma očima a přijde mi prostě sladká. Její tvář - Daya - je jedna z těch zatracovaných. Kromě kuchařky v originálním provedení u mě bydlí i zrzka fashionistas 122, která je dost vysoko ve frontě na kloubíky a vím ještě o další Daye, kterou bych se nebránila ubytovat - karatistce z neuskutečněné olympiády v Tokyu.

Já ten hlavní rozdíl mezi minulými a současnými Barbie vidím v tom, že dřív to byly prostě panenky nedostižný ideál krásy, ke kterým se má vzhlížet, dneska jsou to daleko častěji holky, které potkáte na ulici.... Za mě má obojí něco do sebe. 


A co si o tom myslíte vy? V čem je podle vás ten hlavní rozdíl mezi Barbie řekněme z přelomu tisíciletí a tou dnešní?

Fotky zde





14 komentářů:

  1. Ve tvářích Barbie se nevyznám, to přiznávám. Na porovnání jsem se podívala. Myslím, že hodně záleží na malbě obličeje a pak i na tom jak je panenka nafocená. Také mi vadí nekvalitní malba obličeje, zvlášť, když je vada hodně patrná. Co se mi moc nelíbí je široké obočí, které se mi nelíbí na ženách a ani na panenkách. Nedělím tváře na oblíbené a neoblíbené, buď se mi líbí nebo ne. A tvář Daya se mi líbí a panence sluší kloubové tělo. Mám je raději, lépe se fotí.
    Měla jsi krásnou dovolenou, nafotila jsi moc hezké fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) Tak určitě se teď špatná malba vyskytuje daleko častěji než dřív. I s tím širokým obočím máš pravdu - třeba pořád váhám nad tou novou BMR, někde jsem o ní četla vyjádření, že má obočí jak Brežněv, podle fotek na tom něco bude :-)

      Vymazat
  2. Tak dovolená se opravdu povedla. Labe s jedním vodopádem za druhým je úžasné, hlavně pro nás, co ho máme okoukáno od Kolína a Mělníka. Co je tam na jedné fotce taková lesklá podivně tvarovaná věc?
    Daya je pěkná. V obou provedeních. Já jsem pro kloubíky.
    Pokud jde o vývoj v panenkách, tak to si netroufnu hodnotit. Je pravda, že každý má jiný vkus, navíc se vše vyvíjí i s dobou. Taky je rozdíl mezi sběratelskými a playline. Ale musím uznat, že ty oplácanější kousky mi docela udělaly radost, líbí se mi víc, než vyzábliny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovča byla povedená, Krkonoše byly už celkem opuštěné, obě výpravy, jak kolem Labe tak kolem Bílého Labe byly krásné. Co se týká Dayi - koupila jsem si tu origo, když jsem ji pak viděla na kloubíkách, tak jsem neodolala, ale nedokážu ani pustit tu svou původní :-) Jsem hrozná. Baculky se mi líbí, k některým to vyloženě jde, ne že bych chtěla, aby Mattel dělal už jenom je, to zas ne, ale tahle pestrost mi vyhovuje.

      Vymazat
    2. Jo jinak ten stříbřitý budník má být pozorovatelna zvěře. Prý.

      Vymazat
    3. Všechny plnoštíhlé, to by byla nuda. Takhle je to pestřejší.

      Vymazat
  3. Krásny letný výlet, slnečné počasie v týchto dňoch človeku chýba. Tak som rada videla tieto fotky, ktoré mi kúsok z tohto obdobia priniesli teraz ku mne domov.😊
    Ohľadne toho účtu na IG. Tvoj komentár som na FB vtedy čítala, nemôžem inak ako len s Tebou absolútne súhlasiť.
    Nedá sa jednoducho až týmto spôsobom porovnávať staré "dobré" časy Mattelu. Pozrela som si tie porovnávačky a v niektorých prípadoch sú ozaj veľmi divné a neporovnávateľné.
    Mne samozrejme vadia najviac krivé maľby tvárí, ten nový druh tzv."pixelových" očí, to sú asi dve najväčšie mínusy, ktoré Mattel v posledných rokoch pre nás pripravil...
    Taktiež nie som fanúšikom toľkých nových tvárí, ktoré sa stále objavujú. Je v nich chaos, Millie tvár nemám vôbec rada, nepáči sa mi, že z nej Mattel urobil hlavnú vlajkovú tvár. Na rozdiel od predošlej GG, väčšinou na mňa pôsobí viac detsky.😃
    Inak Karl tvár je fajn, ale nemôže zberateľ bábik Barbie hneď odsúdiť všetky zástupkyne tejto tváre.
    Rovnako je to i pri ostatných tvárach.
    Zo súčasných playline bábik Barbie z radov Fashionistas sa mi posledných rokov páčilo veľmi málo bábik. Vždy sa však ešte nájde nejaká, čo ma zaujme. Tak Mattel nemôžme zahrabať pod čiernu zem.😎

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) Tohle je přesně důvod proč jsem si před x lety ještě před panenkami opatřila foťák - abych si nafotila všechna ta krásná místa a dokonalé okamžiky a mohla si pak listovat vzpomínkami, když si potřebuju zvednout náladu :-) Já zas naprosto souhlasím s Tvým hodnocením, občas jsem si u těch fotek říkala, vždyť ta vlevo je hezčí.
      Co se týká Millie těžko jí přicházím na chuť, i mně přijde moc dětská - mám pořád tu první MTM a jogínku, ty u mě určitě zůstanou, ale spíš jako první zástupkyně s tím super tělem na focení. Z playline Fashionistas snesu pár Millie se zavřenými ústy. Ze sběratelských se mi líbí srdíčková a BMR a okouzlilo mě 60.výročí.
      A u současných Fashionistas mám pocit, že je vždycky něco fajn a něco jiného tu Barbie prostě zabije - třeba číslo 145 - její tvář se mi opravdu líbí, ale oblečení - palec dolů.

      Vymazat
  4. Údolím Bílého Labe jsem šla jako holka, moc si to nepamatuju, asi by to chtělo opáčko 😉 Mumlavský jsem poznala hned, tam jsem byla snad každý rok 😇
    Co se týče barbie, nejsem zrovna odborník. Rozhodně neřeším tváře jako takové (i když některé se mi líbí víc), ale spíš jestli se mi líbí kontretní panenka. Ona totiž sebeošklivejší tvář dokáže pozvednout povedená malba, ale funguje to i naopak... Mě se líbí, že Mattel nedělá pořád tři tváře dokola a Fashionisty umí být fakt super. Bohužel ty ustřelené oči nejsou poslední dobou časté, to jsem si v obchodě všimla i já... 🙄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já popravdě Krkonoše moc neznám - když jsem byla holka, jezdili jsme nejvíc do Jizerek, a pak to byla spíš Šumava. Letos jsme to zkusili a bylo to moc fajn. Jinak tím, že často přehazuju na kloubíky a převlékám, alespoň nemusím řešit, jestli se k té panence hodí tělo. Z letošních Fashionistas mi přijde fajn třeba ta trojka 143,145 a 147, líbí se mi i wellness a z povolání mě kromě kuchařinky oslovila i paleontoložka (prostě ta s kladívkem a helmou :-) ).

      Vymazat
  5. Dívala jsem se na ty odkazy a mnohé z těch kritizovaných se mi líbí mnohem víc než ty "staré".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, i v takhle manipulovaném výběru se mi také občas líbily ty nové víc než ty staré .....

      Vymazat
  6. Myslím, že čo sa týka kvality ide to fakt dole vodou, ale to nie je samozrejme o tvárach a samotnom dizajne. Tam sa v každom roku podľa mňa nájde niečo super a niečo katastrofa. Akurát mám pocit, že pri tých nových bábikách - obzvlášť Fashionistas, to proste chce iné oblečenie a je to o dosť lepšie. Inak ja tvár Daya z tých novších mám asi najradšej, však ich mám aj pomerne dosť a práve po tejto I can be kuchárke dosť pokukujem a veru ani karatistke by som neoddoala. Dokonca aj môj posledný prírastok v zbierke je Daya - dokonca zberteľská :-D
    Ono, vždy je nejaký rebríček subjektívna záležitosť, pokiaľ fakt neviem nejde o najhranejšie pesničky vo všetkých rádiách za nejaké obdobie - tam sa dá hovoriť o akej takej objektívnosti, ale keď niekto spraví svoj rebríček tvárí Mattel, ktorý má rád. To ja môžem tiež povedať, že najkrajšia tvár je Teresa 1990 a všetky s ňou sú nádherné (nie sú). Ale aspoň to rozprúdilo debatu a to je si myslím, fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu o té rozprouděné debatě - když nic jiného tak člověk přemýšlí o panenkách a ne pořád o situaci kolem. Mně připadá, že ta kvalita jde dolů hlavně v provedení, špatné nátisky očí a úst a různě "otřepaná" těla, ale i to už tady všechno bylo - třeba nepohyblivé klouby u drahých pivotalek. Loni se tohle objevilo i u IT, Lukasovi jsem sáhla na nohu (celá nadšená ze třetího Lukyho ve sbírce), noha mi zůstala v ruce a reklamace byla na světě....
      Daya - to myslíš asi 75.výročí, tak ta je moc pěkná.

      Vymazat