neděle 4. října 2020

BMR Mbili na hradě Lopata

 BMR kolekci už asi zaregistrovali úplně všichni kdo se alespoň trochu zajímají o Barbie. První řada mě nadchla a nebyla jsem sama. Z holek se mi asi nejvíc líbí BMR Mbili s copánkovými vlasy. Má i přijatelný ohoz - slušně provedený cyklistický dres. Copánky má málo Barbie, napadají mě dvě Happy D z Flávas, takový lehký náběh na copánky má ještě princezna Inků, princezna Egypta a jedna z Harley Davidson, letos se objevila ještě Jean-Michel Basquiat Barbie, ale zástupy to opravdu nejsou. Z téhle Mbili dělají opravdu krásný nevšední kousek. Zakotvily u mě postupně dvě, jedné jsem rozpustila vlasy a ta nás také doprovodila na hrad Lopata. 
Hrad Lopata patří k zakletým výletům - to jsou takové výlety, kam se chystáte léta a vždycky do toho něco vleze. Letos jsme to zkoušeli dvakrát - poprvé jsme skončili na nedalekém zámku Kozel a podruhé to konečně po letech vyšlo, kouzlo zlomeno.

Na dalších fotkách jsou holky na sofátku - viděla jsem klasicistní sofa s opěradly ve tvaru labutí pro větší panenky,  velikost cca Tonner a větší BJD, pak jsem viděla párkrát něco podobného i pro lidi jako starožitnost, a tak jsme loni na truhlání začali vyrábět sofa pro Barbie 1:6 a bylo to peklo: opěradla, labutí i ty dolní, jsme dělali na CNC, ale narvat ten tvar do programu, aby to trochu vypadalo, byla práce na dvě odpoledne, a to už jsme si dělali nákres na průsvitku a přikládali ji k obrazovce CNC, a pořád jsme kontrolovali, jestli ty patvary alespoň trochu sedí. Samotné opěrky jsem brousila ručně na káče a pořád měřila, jestli k těm labutím ještě pořád pasují. Nožky a sedák jsou z dubu, se kterým jsme dělali poprvé, takže jsem neodhadla, jak moc je háklivý na broušení v řezu. Ke konci už jsem nahlas kvílela, že kdyby mě ještě někdy napadlo dělat sofa s labutěmi a řekla jsem to nahlas, tak ať mě někdo prosím radši bací prknem. Pak přišel covid, kurzy se zrušily, ale teď jsme se konečně zvetili a spasovali dohromady opěradla, područky a spodek. Ještě je na něm spousta práce - musím ho dočistit šmirglem, přemýšlím o povrchové úpravě (lak nebo palisandr), ale dílnu už kvůli němu nepotřebujeme.

Až bude úplně hotové, bude to chtít princeznu, ale teď na sofátku pózuje jednak Mbili a jednak Daya z výletů po Krkonoších. Obě mají nové háčkované šatičky z dílny Ivy Kuciánové - ty jsou opravdu nádherné a precizně vypracované, moc děkuju.

Fotky zde






18 komentářů:

  1. O hradu Lopata jsem nikdy neslyšela, musela jsem se podívat, kde se nachází. Mbili to na fotkách moc sluší. Také ji mám i když Barbie moc nesbírám. Ale Mbili se mi zalíbila a tak jsem neváhala. A sluší jí to nejen na výletě, ale i v háčkovaných šatech. Oboje šaty jsou moc hezké, Iva je šikulka. A obdivuji i sofa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lopata je hodně malý hrad, takový kapesní, moc tam toho už nezbylo. Do Mbili jsem se přímo zamilovala, ale celkově musím říct, že se mi ta edice líbí, i Kira a Millie i kluci (i když zelenovlasáč je hodně extravagantní). Od Ivy mám i pár svetříků, musím někdy udělat módní přehlídku a nafotit i je, obdivuju tu práci, je to přesné, krásné v detailu.

      Vymazat
  2. O hradu Lopata jsem poprvé četla u pana Horníčka. Ten jejich výlet popsal velmi barvitě.
    Mbili je moc pěkná, ty copánky jí moc sluší.
    Háčkované šaty jsou překrásné. Sofa se moc povedlo. Myslím, že holka v takovýchhle háčkovanýsh šatech je na sofa dostatečně reprezentativní, i když ne dobová.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že ani pan Horníček to neměl s hradem Lopata lehké, my to plánovali už snad pětkrát, vyšlo to až teď. Jsem ráda, že sofa už je ke koukání, dát dohromady tyhle tvary, aby to na sebe sedělo, byl děs. Až bude hotové, tak budou i polštářky se šňůrkama i odpovídající princezna (doufám).

      Vymazat
  3. Krásná panenka, taky ji mám. Koupila jsem ji právě kvůli těm copánkům. I když s copánky mám jednu starší FF a teď i černošku Fashionistas.
    Udělalas jí nádherné fotky. Sofa se povedlo, obdivuji tvou zručnost v práci se dřevem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-) Vidíš na Fashionistas s copánky jsem zapomněla. My chodíme ještě s manželem a s partou už léta na truhlářské kurzy, bez vybavené dílny a také bez CNC bychom to nedali, díky za pochvalu.

      Vymazat
  4. Novou řadu BMR jsem zaregistrovala, asi se mi taky nejvíc líbí tahle copánková holka ;-). Swan sofa se Ti povedlo, je ideální pro dvě kamarádky na popovídání si :-). Pěkná práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) Líbí se mi teda i Millie a Kira, ale té druhé řadě zatím nějak nemůžu přijít na chuť

      Vymazat
  5. Babivera
    Jéé, tak tuhle Mbilli taky mám, je nádherná.
    Sofa je moc hezké, pěkně vypracované.
    Šaty od Ivanky jsou moc pěkné, její práci velice obdivuji.

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznávám, že o hradu Lopata slyším poprvé... Děkuji za rozšíření obzorů 😉
    Panenka je krásná, okukovala jsem ji v Globusu, ale domů se mnou nešla...
    To sofátko vypadá luxusně už teď, ale ta výroba musela být dobrý masakr. Ale až to bude hotové, budeš si říkat, že to za to stálo ☺️👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hrad Lopata je dneska jen pár šutrů na kopci, i když na hezkém kopci a jsou tam kolem skály a vypadá to tam docela romanticky. Co se týká BMR, porovnávala jsem si je, když už u mě skončily dvě, a mají každá trošku jinou malbu, což má u mě ten důsledek, že už se mi nechce ani jednu poslat dál....

      Vymazat
  7. Krásny výletík. Táto Mbili je stále pre mňa topka zo všetkých BMR, ktoré doteraz vyšli. Preto nesmela chýbať ani u mňa. Jej copánky a orientálny výraz sú dokonalá kombinácia.😊🥰
    Ešte sa mi páči Millie a novší Tate.😃
    Je skvelé, že ju máš dokonca dvakrát. Ja by som jej nebola schopná ten účes rozpustiť, tiež by som musela mať dve, aby som to urobila.😎
    Labutia sofa je luxusný kúsok. Vy máte radi výzvy, takže tá námaha stála za to. 👍🙂
    Ivka je nesmierne talentovaná. Každý kúsok z jej dielni je úžasný.❤ Môžem posúdiť, keďže dva kúsky majú moje kočky v šatníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je moc krásná. Líbí se mi, jak ji máš vyfocenou na houpačce. Výzva je ten správný výraz pro labutí sofa. Teď vymýšlíme moderní konferenční stolek, navedla mě kamarádka, ale truhlání už je zase někde v říši snů vzhledem k současným opatřením ....

      Vymazat
  8. Je to super panenka, ta ohebná těla jsou prima, že to konečně Mattel začal používat. Sofa je super, myslím, že to byly vážně nervy, udělat klenutou labutí šíji... Lopatu neznám vůbec, leda tak tu naši u míchačky:-)Chabý pokus o vtip.
    Ale mohu doporučit Hukvaldy a Starý Jičín:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) No labutě teda byly nářez :-) Lopatu zná málokdo - ono je to hodně zřícená zřícenina menšího hradu, i když kolem je hezky. Hukvaldy znám, před pár lety jsme se toulali kolem Rožnova, tak jsme si udělali výlet, ale s tím se Lopata vůbec nemůže srovnávat - takových Lopat by z Hukvald bylo alespoň pět :-)

      Vymazat
  9. Táto Mbili ma oslovila až tak, že som si ju minulý rok objednala z US a vyšla ma 2x toľko než keby som ju kúpila tu, ale kto mohol tušiť, že budú tu, že áno? Prvá séria BMR mi príde lepšia ako druhá, ale zase skice tretej ma desia už teraz :-D
    Hrad Lopata má super názov, kto vie, ako na to prišli.
    Výtvorky Ivky sú nádherné, časom by som chcela nejaký vlastniť.
    No a tvoje výtvory z dreva, tam úplne som v šoku, čo všetko dokážete spraviť a za aké obety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už se mi párkrát stalo, že jsem si Barbuchu koupila v zahraničí, a pak se objevila v hračkářství za menší peníz, ono pošta a clo udělá své. Ale myslím, že stačí počkat pár roků a zrovna tahle kráska získá hodně na ceně. Mně se líbí celá první série a už je mám postupně všechny doma, jenom se zeleným neónkem se nějak kamarádím těžce, ale něco do sebe má. Z té druhé bych chtěla kluka a hodně přemýšlím o té kočce v zelených kozačkách, ale odrazuje mě to obočí, snad ji časem někde potkám naživo a udělám si definitivní názor. Co se týká Ivky, vůbec nevím, jak to dělá, to je tak dokonalá filigránská práce...

      Vymazat