neděle 9. dubna 2023

Dvakrát velikonoční skanzen s Vitamínkou a s Šestadvacítkou

 Letos na Velikonoce jsme vyrazili do skanzenu v Přerově nad Labem, oficiálně se to jmenuje Polabské národopisné muzeum, je to jeden z nejstarších skanzenů u nás, vznikal už na konci 19.století a najdete tu asi čtyřicet objektů lidové architektury - chalupy, stodoly, špýchary, kapličku, školu ... A o Velikonocích tu mají program s ukázkami starých řemesel a samozřejmě malování kraslic.  Interiéry chalup jsou dobově zařízené, s velikonoční výzdobou a najdou se tu i figuríny v krojích. Doprovodila nás Barbie Fashionistas 26 - dostala se ke mně už na kloubovém těle, je za štíhlou holku, i když původně ji Mattel vyrobil jako baculku. Tvář je typu Daisy (nebo playline Karl chcete-li).

Další fotky z Přerova zde

Pokud se týká druhého skanzenu, tak tady se dostáváme k mým restům: vloni jsme o Velikonocích courali ve skanzenu Země Keltů blízko Nasavrk. I tady se najde řada stavení postavených podle toho, co víme o mladší době železné, najde se tu obydlí obchodníka, tkalce, řezbáře, hrnčíře, menhiry, ohrady s ovcemi a s kozami. Je hodně zajímavé ty dva skanzeny porovnat - život na vesnici v Polabí v 19. a 20.století a pokus o zmapování života v keltském oppidu v době železné - cca 1.století před naším letopočtem.
Zemí Keltů nás doprovázela Barbie Vitamín C - playline Goddeska. Tak si můžete vybrat - nejstarší skanzen u nás a skanzen mapující nejstarší období, které máme někde ve skanzenu podchycené. 

Další fotky ze země Keltů zde



















10 komentářů:

  1. Krásné fotky moc pěkné výlety . Přeji Veselé Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  2. Každá holka úplně jiná. Každý skanzen jiný. Oba výlety i s fotkami se povedly

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky z nádherných miest, Fashionistas 26 je jedna z mojich obľúbených bábik, tú vždy uvidím veľmi rada :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc :-) Já vím, mám ji také mezi nejoblíbenějšími, snad se neurazíš, když napíšu, že jí mám spojenou s Tebou a že tam vidím i nějakou tu podobu :-)

      Vymazat
    2. Vôbec nie, od kedy mi to Ľubo povedal, že sa mu na ňu podobám, tak to tam tiež vidím (aj keď jej závidím vlasy) a vlastne už roky ju mám ako avatara na FB

      Vymazat
    3. Lubo se ohledně panenek nikdy nemýlí :-)

      Vymazat
  4. Vitamínku jsem dlouuuuho neviděla... V Přerově jsme byli kdysi před Velikonoci a byla to krása :-) Nasavrky jsou od nás relativně kousek a ještě jsme tam nebyli... :-x

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vitamínka je za mě moc povedená, blonďatých Goddess je málo. Přerov je klasika, už jsme tam byli i na Vánoce i na Velikonoce a pokaždé fajn zážitek. A ty Nasavrky mi přišly zajímavé, pokud o zmapování života před 2000 lety :-)

      Vymazat