sobota 27. června 2020

Příprava na Eskymáky I aneb výroba saní snadno a rychle (publikováno 23.05.2014 18:00:00)

Všechno kvete, dokonce pomalu odkvétá, venku nastoupily třicítky a v patách za připalujícím sluníčkem se sem řítí letní bouřky, tak proč nenapsat něco o dalekém Severu a Eskymácích. Jak už se zmiňovala na blogu Vlaďka, poté, co se vyvedlo focení indiánů, domluvily jsme se na tom, že v zimě sjedem Eskymáky, a zatáhly jsme do toho i Ivanu.

Ono se řekne Eskymáci, ale správný Eskymák potřebuje saně a psy (o teplé parce a sněžnicích nemluvě). Nejdřív jsem projela internet, našla spoustu fotek saní a zkusila si jedny rozmalovat do jednotlivých prkýnek. Pak jsme se do toho s Honzou na truhlání pustili. Saně se rozpadly na spoustu hranolků 1 x 1 cm a malých prkýnek na sezení, vše spojované oblíbenou bukovou kulatinou. Honza s Markem nařezali hranolky na formátovací pile, já jsem vyzvedla kulatinu a doma jsme s Honzou podle plánku vrtali, lepili a sesazovali. Vzniklo to, co vidíte na fotce, ve fotoseriálu se tentokrát můžete podívat, jak si podobné saně taky vyrobit. Líbí se mi na nich to, že jsou (jako většina našeho nábytku pro Barbuchy) rozkládací na kusy, takže se dají snadno skladovat.
Mezitím jsem začala shánět psy. Naivně jsem si myslela, že když mi stačí obyčejný plast, že to bude brnkačka, že stačí obejít pár hračkářství a je to, a dokonce jsem spekulovala, jestli vzít vlčáky nebo Husky. No psů jsem potkala opravdu hodně, hlavně Schleich dělá snad všechna plemena, ale bohužel v měřítku 1:12, tedy dvakrát menší než eskymácká Barbucha potřebuje. Těžko bych vysvětlovala, že saně táhnou malamuti zakrslí, opravdu by to vypadalo poněkud legračně. Takže se psy to vypadalo bledě, panenkářky, kterých jsem se ptala, většinou odpovídaly, že když nějaké potkám, mám dát vědět. Až nás napadla největší vietnamská tržnice Sapa přezdívaná Malá Hanoj. Byla jsem už trochu skeptická, ale stačilo obejít tři haly a měla jsem nejen psy v té správné velikosti do saní (dvě spřežení) a k tomu jezevčíka, dalmatina a kolii, ale také malé kožené řemínky, několik kabelek (původně přívěsky ke klíčům), malé deštníčky a platíčko mini náušnic pro Barbuchy. Pak už jsem se radši nechala odvléct do vietnamské hospody na úplně skvělou smaženou rýži a polévku Pho.
Zbývalo už dořešit a doplnit jen osoby, kostýmy a obsazení. Ale o tom zas příště.

(jako vždycky jsou fotky v albu Picasy, po klepnutí na odkaz by se mělo pustit promítání, které můžete zastavit klávesou Esc - pak vidíte přehled všech fotek z alba, pokud si chcete listovat fotkami sami šipkami, stačí stisknout třeba tu šipku)

Komentáře

1 tinka | 23. května 2014 v 18:22

nie nevyrobím ani náhodou ale sú nádherné fotky ma osviežili ako zmrzlina priam som cítila závan studeného vzduchu - po dnešnom poobedí - práca so senom priam božské ochladenie

2 anawib | E-mail | Web | 23. května 2014 v 19:25

teda na to bych neměla trpělivost

3 Mary | E-mail | Web | 24. května 2014 v 1:38

Zatiaľ si sane nevyrobím, ale ak by som raz v živote pracovala s drevom, tak by som sa možno nechala nahovoriť.
Skvelý návod a postup. S Vlaďkou a Ivanou ste si zobrali na seba ťažkú úlohu.
Ale ako vidím, zatiaľ to skvele zvládaš. Sane sú majstrovské dielo v rámci bábikovského sveta. So zháňaním zvierat je to ťažké, poznám to. Ja som zase pred 2 rokmi zháňala králiky, našťastie v tomto prípade boli veľkostne vhodné aj Schleich, pretože iné som vtedy u nás nezohnala.
Myslím, že si svojím bábikam urobila dobrú zásobu vhodných vecí, okrem samotných psov.

4 Valentina | Web | 24. května 2014 v 11:09

[1]: Dík. Ochladit jsme asi včera potřebovali všichni všude, soudím podle sebe, a to jsem ani nemusela obracet seno

5 Valentina | Web | 24. května 2014 v 11:11

[2]: Ono to není zas tak hrozné jak to vypadá - pár děr na vhodná místa a něco lepení. Stojanová vrtačka a tuba lepidla pracují za nás.

6 Valentina | Web | 24. května 2014 v 11:14

[3]: Dík. Je zajímavé, jak to každá uchopila po svém. Vlaďka už zveřejnila krásný eskymácký oblek, od Ivanky jsem viděla pár prototypových fotek a řeknu jen tolik, že byly skvělé. Takže jestli napřesrok konečně nasněží a vyjde focení, tak se těším moc

7 anawib | E-mail | Web | 24. května 2014 v 18:36

[5]: ale i to shánění a tak...

8 tinka | E-mail | 24. května 2014 v 23:40

kam ti poslat fotky tých mojich španielov

9 valentina-panenky | 25. května 2014 v 11:27

[7]: Když mě to zas i baví, u psů jsem tedy nečekala, že to bude až takový problém, ale pak má člověk radost z pár kousků plastu . Kromě toho tržnice byla zajímavá a jinak bych se zrovna tam asi nevypravila - je to na druhém konci města .

10 valentina-panenky | E-mail | 25. května 2014 v 11:28

[8]:Zkusila jsem zprovoznit mail na blogu, ale to přeposílá blog.cz, takže bez příloh. Platí mail u tohoto komentáře, jestli pošleš, ráda se podívám.

11 Valentina | E-mail | Web | 25. května 2014 v 11:32

[8]: Uf, ještě upozornění, překládá to @ na (V).

12 baziliska2-barbie | Web | 25. května 2014 v 18:44

Paráda obdivuji nejen tvou dílničku,ale hlavně tvoje šikovný ručky. Ty sáně jsou dokonalý.     

13 Valentina | Web | 25. května 2014 v 21:40

[12]: Díky. Doufám, že s Honzou umotáme ještě jedny a pak, že příští zimu tu trochu sněhu někde najdeme.

14 Blanule | Web | 26. května 2014 v 21:15

Teda, sáňky jsou super a příběh se sháněním psů stál opravdu zato!   
Snad to letos vyjde a musím uznat, že jsi strašně šikovná, já se také o něco pokouším, ale je to děs a bída, ale aspoň dokážu rozesmát svého čtyrletého synátory, když mi postupně začnou odpadat přilepené části mého veledíla   

15 Valentina | Web | 26. května 2014 v 23:08

[14]: No šikovná - to zas moc ne, ale mívám spoustu praštěných nápadů, takže ty pokusy pak rozesmávají i dospělé okolí Ale zas když to končí dobrou smaženou rýží nebo něčím podobně optimistickým, tak mě rodina v realizaci podporuje
Jinak nejlepší  lepidlo na cokoliv je podle mě UHU - tip mám od Eriky a funguje.

Žádné komentáře:

Okomentovat